Sida 6 av 6
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: fre 26 apr 2019, 19:41:40
av Larco
Här kommer bilderna...

- IMG_4507.JPG (762.92 KiB) Visad 9888 gånger

- IMG_4508.JPG (761.01 KiB) Visad 9888 gånger
Siften ser ok ut fastän kanske lite väl sotiga. Får se om de sotet brinner bort sen vid hårdare körning.

- IMG_4543.JPG (830.71 KiB) Visad 9888 gånger

- IMG_4545.JPG (763.43 KiB) Visad 9888 gånger
Hittade en klämd o-ring vid en spridare men tror inte den har läckt.
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: lör 04 maj 2019, 12:00:19
av Larco
Spridarna tillbaka ifrån service. Inget fel på dem. Nu monterade igen. Testkörd på tomgång utan misständningar

- IMG_4703.JPG (939.78 KiB) Visad 9846 gånger
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: ons 19 jun 2019, 14:25:24
av Larco
Tog en liten tur med Supran med laptopen på instrumentbrädan häromdagen. Börjar förstå mig på EMU sprutet. Vilket är roligt.
Bilen går bättre nu. Anledningen till misständningar på tomgång verkar ligga i mappningen. Bränsleblandningen lägger sig lite snålt efter en stunds tomgång, runt Lambda 1,05-1,08. När jag gav lite mer bränsle försvann de. Tror det hänger ihop med insugstemp/heatsoak.

- IMG_5064.JPG (1.38 MiB) Visad 9763 gånger

- IMG_5065.JPG (1.26 MiB) Visad 9763 gånger
Idag trillade dessa ned i brevlådan. Olje-/bränsletrycksgivare som ska kopplas mot sprutet så man får bättre koll, kan logga och sprutet kan skydda motorn om problem skulle uppstå.

- IMG_5080.JPG (656.09 KiB) Visad 9763 gånger
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: tis 12 apr 2022, 07:54:30
av Larco
Var länge sen man var här inne nu…
Har gjort en hel del grejer på bilen även om det har gått aningen trögt. Just nu arbetar jag igenom den gamla kabelstammen som behövde lite kärlek. Rensar ur kablar som inte behövs och byter ut. Slutar nog med bara nya kablar i ett nätt litet paket.
Var lite knepigt att hänga med på kabeldragningen när man har MK3 originalkablage mot karossen. 1JZ-GTE motorkabelstam och allt ihopgift mot ett EMU sprut. Blev hjärnhärdsmälta varjegång man tittade på det. Kunde inte med gott samvete bygga vidare på det.

Nu har jag kopplat spridarna sekvensiellt samt integrerat bränsletrycksgivare i fuelrailen. Oljetrycksgivare integreras i kabelstammen. Signalkablar till vevlägesgivare, camsynk, knacksensorer blir nya fina. Oooch lite annat också. Gör en riktigt uppdatering när tillfälle bjuds med bilder osv