
haank,
Megasquirt kör alla spridare samtidigt och bara en gång vart annat varv så på tomgång blir det inte så många öppningar per sekund. Lät tock-tock-tock tydligt. När man kommer upp lite i varv så tystnade det. Tidigare hade jag regulatorn på fjäderbenstaget och då lät det (nästan) inget...
Fast riktiga insprutningssystem som Nira kör sekventiellt och då blir det inte så stora tryckpulser.
Grenröret är ombyggt med två separata wastegates och inget hål mellan sidorna.
Den ena slangen går till en anslutning på tryckröret efter turbon. Den andra går till laddtrycksregulatorn (laddtrycksregulatorn hämtar också tryck från efter turbon).
Kopplingsslangen är egentligen en bromsslang. Tror bara det finns teflongslang där. Teflonslang tål mer tryck och värme än gummislang. Den är mycket hårdare med, vilket gör att pedalen känns lite stummare.
EGT displayen är inte klar än. Konstruktionen är klar och jag har beställt kretskort som borde komma inom ett par veckor. Sen ska det lödas, programmeras och fräsas lådor...