Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Nu har jag rivit i den lite igen, ska till å fixa lite avgaslekarge inför ombesikningen. Grenröret ska planas å downpipen ska svetsas om. Ska riva ner lådan å byta urtrampningns lager till veckan också, men jag gruvar mig lite för det, så jag fixar klart avgassystemet först
så här ser grenröret ut när det inte är plant
allt borta
Så här kan det gå om det är nån som sätter dit låsringen dåligt på kompressorhuset
fick även hem ett MSD 6a idag, som jag köpte av starlan1
så där då va grenrör å downpipe planat =), får pakningarna i morgon så då blir det att sätta ihop allt å kolla avgasvärderna. Har ju sista besiknings dag på fredag så man är ju ute i god tid
Nu har jag varit på motornord i sundsvall å mappat =). blev 356hk på hjulen(ca 400 i motorn) å 393nm, ska försöka lägga upp en liten filmsnutt bara jag fått in den i datorn. Så nu till vintern ska bodykitet på å lackas om