Sida 6 av 19
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: sön 06 feb 2011, 10:44:31
av Hannes
Ligger o drar mig i sängen och funderar lite på nästa steg me bilen,känns som att det är mera köra en glida och puts,kanske rentav ska kasta ut inredningen ?
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: sön 06 feb 2011, 11:27:55
av martenheller
Hannes skrev:Ligger o drar mig i sängen och funderar lite på nästa steg me bilen,känns som att det är mera köra en glida och puts,kanske rentav ska kasta ut inredningen ?
Du är helt inne på rätt spår med race istället för stek, men har själv funderat en del över inredningen.
Känns inte som man tjänar så jätte mkt vikt på att slänga ut allt i en såpass liten bil som de är.
Men satsa på ett par kramiga sportstolar du

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: sön 06 feb 2011, 11:37:33
av Hannes
Ja,finns inte mkt inredning att ta bort när jag tänker efter

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: sön 06 feb 2011, 16:52:52
av martenheller
Hannes skrev:Ja,finns inte mkt inredning att ta bort när jag tänker efter

Nä, tror de är klokare att lätta utvändigt genom att ersätta lite karossdelar med dito i kolfiber

. Så blir de nog för mig iaf.
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: mån 07 feb 2011, 04:47:35
av Cyrix
Hannes skrev:Ja,utan mål kan man ju varken lyckas eller misslyckas. Hänger mkt på mig med,måste hitta nånstanns att "träna",för när man väll står vid startgranen måste man veta hur de ska gå till. Vet att bilen gjort 13,2,med betydligt lägre ladd och ovan förare,så målet är nog realistiskt iaf.....
13,2 gjorde den väl inan den var mappad tror jag. Får du dit lite bättre däck, så tror jag tom att den kan göra en rätt låg 12a. Jag körde 12,78 med ungefär samma effekt som du har nu, med 35 profils däck, slirande koppling och totalslut synkringar.
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: mån 07 feb 2011, 09:45:39
av Hannes
Cyrix skrev:Hannes skrev:Ja,utan mål kan man ju varken lyckas eller misslyckas. Hänger mkt på mig med,måste hitta nånstanns att "träna",för när man väll står vid startgranen måste man veta hur de ska gå till. Vet att bilen gjort 13,2,med betydligt lägre ladd och ovan förare,så målet är nog realistiskt iaf.....
13,2 gjorde den väl inan den var mappad tror jag. Får du dit lite bättre däck, så tror jag tom att den kan göra en rätt låg 12a. Jag körde 12,78 med ungefär samma effekt som du har nu, med 35 profils däck, slirande koppling och totalslut synkringar.
Frågan är ju då vad effekten är,har bokat en bänkning i maj,sen måste grejorna hålla me,men bättre sulor behövs garanterat.
Ni får börja gissa effekt så får vi se vem som kmr närmast.
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: mån 07 feb 2011, 15:38:11
av Cyrix
Runt 350-360hk i motorn gissar jag på.
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: mån 07 feb 2011, 16:31:57
av Hannes
Cyrix skrev:Runt 350-360hk i motorn gissar jag på.
Låter rimligt, 300 hjulhästar är lite av ett mål iaf,vet inte hur stor förlust det är på en MR2 ?
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: tis 08 feb 2011, 08:51:20
av Hannes
En liten uppdate då,har inte hänt så mkt då brukisen krävt lite omsorg,men har iaf lagt en order på lite smått och gott.
Hoppas shortshiften och bussnigen ska kunna hjälpa mig att nå 12:an,lite snabbare växlingar kanske ?
Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?
Postat: tis 08 feb 2011, 11:18:07
av Hannes
Va hemma en vända på lunchen,då kom det ett litet paket med chassidelar
