Sida 6 av 34

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: ons 18 jan 2012, 22:30:04
av martenheller
Tack, kul med lite positiv respons då får man ännu mera sug att utveckla bilen ännu mera :).
Har en liten bild i huvudet med mitt svart/vit/röda tema hur de ska bli :).


Att det passar bättre på gatbilsträff än på bana är mkt möjligt, men bilen ska ju vara allround så de måste ju va bra så länge den är snygg ;)

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tor 19 jan 2012, 21:35:31
av KACE80
Toningen blev faktiskt mycket över förväntan :D

Jo jag vill bara upplysa dig och ge dig lite vaksamhet över ditt "high pressure radiator cap" ( brukar ju vara 1,3 eller 1,5 bar )....

Jag valde att ändå "gardera" mig förra sommaren genom att bara köpa den med 1,3bar men men den garderingen sprack ändå :thumbdown:
Det som hände kan man ju lätt gissa sig fram till.....
Nästan 20år gamla kylarslangar och 17 000mil och med det ökade trycket så hände ju såklart det jag anade kunde ske, 2 eller 3 olika slangar sprang läck varav
en var en jäkla helvete att byta ( tror jag jobbade med den slangen i 4-5 timmar :cry: )

Så kolla alla slangar du kan komma åt och låt såklart bilen stå på tomgång länge och varva gärna på rejält och kolla av allt riktigt noggrant :thumbup:

Anton

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: tor 19 jan 2012, 22:32:40
av martenheller
Tack för kommentaren, och tack för tipsen ang. TRD kylarlocket Anton :).

Dock blir de inget TRD kylarlock, då de inte passar :(. Vet inte om de kan vara så att de är för beams motorer eller något sådant.

Men oljelocket passade fint iaf hehe.

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: fre 20 jan 2012, 09:52:21
av KACE80
martenheller skrev:Tack för kommentaren, och tack för tipsen ang. TRD kylarlocket Anton :).

Dock blir de inget TRD kylarlock, då de inte passar :(. Vet inte om de kan vara så att de är för beams motorer eller något sådant.

Men oljelocket passade fint iaf hehe.

Jag har ett äkta Blitz som jag dessutom tycker e snyggare ( i blå färg ) så den kanske jag kan tänka mig att sälja :thumbup:
Den användes ju bara i 30-40 minuters körning förra sommaren..

Fan jag vill ju så gärna använda den men vågar inte sätta systemet under denna press/stress igen :cry:

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: lör 21 jan 2012, 12:07:53
av martenheller
Nja nått blått vill jag inte ha under min huv, tack ändå :).

Tyvärr inte skruvat något mer, förkylningen är långdragen :(.

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: lör 21 jan 2012, 12:30:41
av KelMer
KACE80 skrev:
martenheller skrev:Tack för kommentaren, och tack för tipsen ang. TRD kylarlocket Anton :).

Dock blir de inget TRD kylarlock, då de inte passar :(. Vet inte om de kan vara så att de är för beams motorer eller något sådant.

Men oljelocket passade fint iaf hehe.

Jag har ett äkta Blitz som jag dessutom tycker e snyggare ( i blå färg ) så den kanske jag kan tänka mig att sälja :thumbup:
Den användes ju bara i 30-40 minuters körning förra sommaren..

Fan jag vill ju så gärna använda den men vågar inte sätta systemet under denna press/stress igen :cry:
Men om du har bytt både in/ut gående slangar så borde det inte vara några problem, kör själv med ett Blitz 1,3bar kylarlock...

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: lör 21 jan 2012, 12:31:52
av KelMer
martenheller skrev:Tyvärr inte skruvat något mer, förkylningen är långdragen :(.
Fan inte skoj om man vill skruva... :thumbdown:

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: sön 22 jan 2012, 12:16:16
av KACE80
KelMer skrev:
KACE80 skrev:
martenheller skrev:Tack för kommentaren, och tack för tipsen ang. TRD kylarlocket Anton :).

Dock blir de inget TRD kylarlock, då de inte passar :(. Vet inte om de kan vara så att de är för beams motorer eller något sådant.

Men oljelocket passade fint iaf hehe.

Jag har ett äkta Blitz som jag dessutom tycker e snyggare ( i blå färg ) så den kanske jag kan tänka mig att sälja :thumbup:
Den användes ju bara i 30-40 minuters körning förra sommaren..

Fan jag vill ju så gärna använda den men vågar inte sätta systemet under denna press/stress igen :cry:
Men om du har bytt både in/ut gående slangar så borde det inte vara några problem, kör själv med ett Blitz 1,3bar kylarlock...

Jo nu går det alldeles säker att köra med, dock så blev jag så skakig av den upplevelsen att jag väljer att köra på original numera ;)

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: ons 25 jan 2012, 19:09:26
av martenheller
Uppdateringsdax:

Nu är chassiet klart inför 2012, hade visserligen hoppats på att få på styvare krägningshämnare både fram och back men det är nog bara glömma tyvärr, är en del annat kvar som kommer kosta också.

Det som alltså är gjort i chassiet nu är följande:
- Ksport coilovers
- Prothane bussningar
- Fjäderbenstag fram/bak

Bild
Nere på backen igen. Tycker fälgarna kom mer till sin rätt nu när den blev lite lägre (ska dock skruvat ner 2-3cm till innan våren tror jag)

Bild

Bild
Får se om dessa får rulla med, hoppas en kommande köpare på min andra bil väljer att köpa med dessa så jag kan köpa andra faktiskt..

Bild
En bild på inredningen och framförallt växelspaksknoppen som Kelmer gjort, tyckte de blev riktigt bra.

Bild
TRD oljelockblingbling

Tyvärr passade inte kylarlocket, antar de var någon Kinaskit kanske..

Bild
Motorrum med fjäderbenstag på plats.

Det som är kvar innan våren:
- Stor service (kamrem, generatorrem, olja, oljefilter, tändstifft, bränslefilter)
- Slitsade bromsskivor från Bromsmannen runt om
- Sportbelägg från Bromsmannen runt om
- Ny bromsslang vänster fram
- Byta bromsvätska
- Montera HKS sportluftfilter
- Lacka lite grejer
- Montera addon till bakkjolen
- Moccaratt

Re: Toyota Mr2 Gt-S Timeattack -95

Postat: ons 25 jan 2012, 20:38:52
av KelMer
Looking good man...

riktigt snygg vxlknopp där ;)

vil oxå ha bilen på baken, starta å mysa!!!