De går lite trögt i garaget men nu har det äntligen hänt nått iallafall

Äntligen är fästet för vevaxelgivaren klart. Blev gjort i plattjärn. Började att skissa lite på en modell så att behr skulle fixa det men kändes som att det blev för krångligt. Så här blev det iallfall. Något justerbart också.

Givaren sitter väldigt nära, endast 0.55mm. Behr du kanske vet om man kan ha givaren för nära? I handboken stog det 0.5 till 1.0 ifrån så jag är ju inom marginalen. Blir det för nära borde det ju bara bli att det tar i kuggarna och givaren går sönder.
Nu återstår i prinsip endast kamaxelgivarens installation mekaniskt sett.
Dyker säkert upp ett tiotal grejer men känslan säger så här iallafall
Hur gick det med det där brevet förresten hansson? Det har inte kommit fram nöe än.
Alla som läser tråden också, släng ur er mer grejer som ni tror ev kommer att spöka för mig. Så man får en chans att förhindra det. Preliminär mappnings dag i början av juni.
Typ som om tex vevaxelgivar fästet ser för klent ut så att man får dålig signal eller nåt.
Det är nu byggt i 8mm plattjärn sitter med 2 m8 bult i blocket. 2 insex m8 bult håller fast den justerbara delen. Svarvade 1 hylsa till givaren passform så att man får ta en nyckel och vicka givaren fram o tillbaks och lirka in den i hålet. Inge glapp alltså. Sen svarvade jag en till hylsa och gjorde m6 gäng i den. Sen är det ihop svetsat. Känslan säger att det räcker men man vet ju aldrig.
Skulle vara intressant att se johanrockers st205 motor. Hur tex den här givarlösningen ser ut på din bil.
Det här har jag över i garaget, pma för frågor.