Hade problem med mina drivknutar ett tag då jag monterade ihop dom fel så de blev helt stela. Visade sig att damasken&ytteringen av drivknuten vridit sig något så de var i fel läga när ja skulle sätta ihop knuten. Även andra sidan som jag inte hade gjort något åt var fel vriden... :S Undrar om bilen gått med drivknutarna felmonterade tidigare eller om det bara blivit så nu när ja flyttat runt bilen me axlarna hängandes i spännband bara... Nåja, det är förmodligen bra nu iaf! =)
Var ute nån timme i helgen och några timmar igår i garaget så här kommer en liten uppdate! (Mest frågor däremot men det vet ja att ni älskar...!? Kanske inte..)
Läget på motorn nu. De flesta stora grejer e på plats men fortfarande lite pill med att få allt på plats. Blir hyffsat mycket "gör-om-gör-rätt" meckande när jag monterat något för tidigt eller liknande... Nästa gång går det nog kanske på 1/3 av tiden skulle ja tro =)
Tråkiga bilder det blev me mobilkameran.. =( Ska iaf sätta fast växellådskylaren någonstanns. Men VART satt den?
Haha! ännu värre bild. Jag sket i de 2 gummisköldar eller vad det nu ska kallas som sitter på varsin sida om motorfästet på kamremssidan. Vad är dom bra för?!
Ett riktig bajsarsle-upptäckt ja gjorde när ja skulle montera kylaren var att jag fått en GTI kylare istället för en GT4 så jag saknar slangfästet för turbon och en tempgivare på den kylaren ja köpte från en skrot. Han SAAAA att det var till en GT4:a

. Så nu måste jag leta reda på en ny kylare. BAJS!
Vart ska dessa kontakter på styrservot gå? #1 är bara en pip och var utan slang så jag vet inte om den ska ha det eller inte. #2 har en naturlig böj på slangen som visar att den ska gå uppåt rakt mot himmlen. Nu är den nedåtböjd bara för att visa hur den ser ut. Sen vore det även kul att veta exakt i vilka lägen växellådan är i beroende på armen med de tre hålen i. Vad jag förstått så är 4wd ikopplad i nuvarande läge. Nedersta läget är bara fwd(?) och mittersta har ja ingen aning om men kan det vara bara bakhjulsdrift då? (Styrväxeldammasken är oljig efter lite rattande utan slangarna var på plats till styrväxeln. Bá så ni vet!)
Sista frågan för idag: Var ska slangar markerade med blått och rött gå? Skruvarna markerade med grönt är för långa för att sitta som de gör. Ska det monteras något mer som dessa skruvar ska hålla i som gör att de sticker in kortare i gängan?
Peace out för nu
/Jonas