Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Det där pipet har väl alla ST165'or tror jag om det är samma som jag hade.. isåfall verkade det komma från kolkanistern nånstans..
Samma med det där tjutet underifrån bilen när det är kallt ute.. fast det lokaliserade väl zpider till stödlagret för kardanen.. det ljudet verkar iaf typ ala ST165'or ha..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Min kolkanister är inte inkopplad och 2st slangar under insuget är pluggade.Undrar varför.
Pipet är såpass högt/starkt att folk vänder sig om efter en,man får ont i huvudet.Förmodligen är det läcka mellan topp och insug,eller insug och T-vis-plattan.
Något stödlagerljut har jag nog inte hört,eller har jag det kanske?Hmm.
Ok, ja så mycket brukar det ju INTE pipa, så det kanske inte är samma.
Stödlagret, tja, mitt började låta illa vid ungefär -10 -12 nånstans, och sen försvann ljudet när man kört nån mil eller så, men för nån annan (gissningsvis zpider ?) så började det redan vid nollgradigt.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Det där pipet känner man igen
Min gamla st165 lät likadant när den blivit genomvarm.
Jag har hört att det beror på läckage runt TVISaxeln. Johmar på gamla forumet sadesig ha lokaliserat det.
Jag kom aldrig så långt att jag kunde riva ned insuget och undersöka det innan jag sålde den bilen. Saknar den... Men inte pipet...
Larco skrev:Det där pipet känner man igen
Min gamla st165 lät likadant när den blivit genomvarm.
Jag har hört att det beror på läckage runt TVISaxeln. Johmar på gamla forumet sadesig ha lokaliserat det.
Jag kom aldrig så långt att jag kunde riva ned insuget och undersöka det innan jag sålde den bilen. Saknar den... Men inte pipet...
Ett bra tips där.T-vis ska tydligen vara bortplockat,undrar om det bara är fjärilarna,för vakuumtjofräset är då fortfarande inkopplat.
Jag ska kolla lite närmare på det.
Jag fick modda mitt rostfria mongoose-system på ST205'an också.. Hade nog aldrig fått dit det om jag inte hade varit med en kompis på hans dåvarande jobb, tror vi stod sex timmar innan vi hade fått dit avgashelvetet.
..Jag misstänkte nästan att jag hade fått ett ST185-system eller nåt fast det stod ST205 på lapparna.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.