Sida 7 av 12

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: lör 31 mar 2012, 18:09:39
av cheetah1
Om du PM:ar honom får han ett mail, men det hjälper ju inte om han inte sitter vid datorn..

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: mån 02 apr 2012, 09:41:53
av Toyspeed
Han är i Sälen denna veckan och åker skidor

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: mån 02 apr 2012, 12:49:15
av Cyrix
Nu är jag hemma igen, men jag har inte fått något PM....

Telefon: 0727-278619

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: tis 03 apr 2012, 09:38:30
av Toyspeed
Se till att sparka igång den här häcken nu!
jag vill se eran framfart och plocka upp lite tips här och där för att förbättra chassi och banegenskaper.
jag har iofs ingen optimal bil för bankörning. Men ja vill ändå kunna ta den några varv och se vad de ger.
Det mesta är ju bytt för att kunna åka fort!
Dock kanske effekten är lite väl överdriven. man får väl skruva ner den så mycket man kan.. =)

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: sön 08 apr 2012, 11:37:28
av paninder
vi försöker :)
Ska beställa smidda kolvar nu.. Ville bara öppna upp motorn och plocka ut kolvarna först för att se vad som egentligen hade hänt. Vi upptäckte något intressant.
3 av 4 kolvar hade sprickor. Värst var nog tvåan (vilket inte visade något på komp-testet). Fyran hade klarat sig. I vilket fall så hade cylindrarna klarat sig, så det var ju goda nyheter.

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: sön 08 apr 2012, 20:00:17
av paninder
Har sett att de flesta smidda kolvar har högre kompression. Kan man kompensera detta med en tjockare toppackning och vilken ska man isåfall välja? Finns ju en uppsjö.

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: sön 08 apr 2012, 23:47:43
av Zerocool
Jag kör med wössner kolvar, fungerar utmärkt för mig. Och de är i original komp oxå

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: mån 09 apr 2012, 21:42:40
av paninder
Zerocool skrev:Jag kör med wössner kolvar, fungerar utmärkt för mig. Och de är i original komp oxå
Vart fick du tag på dem? Verkar inte vara alltför lätt att hitta.

Har kollat rundor nu och det verkar som många kör på 9:1. Vet inte om det är för att de kör större turbos och därför behöver mer "kick". Svårt att säga hur det blir med en ct20b. Jag är lite nojjig för att det blir för mycket om man ska köra på bana. Kan nog vara svårt att få det att hålla ändå.
Vad kör folk på för kompression här på forumet?

Lite konstigt att det är så svårt att få tag på 8.5:1 om nu det är bättre jämfört med 9:1.

Det här med tjockare toppackning har jag dock lagt ner. Inte särskilt många som talar varmt om det. Kanske att man kan justera det minimalt. Är cometic eller HKS the way to go?

Vill få beställt detta så fort som möjligt så man kommer ut på banan igen. Bilen börjar bli ruskigt rolig att köra :)

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: ons 25 apr 2012, 19:06:13
av paninder
http://www.mr2australia.com/topic.asp?T ... hichpage=1

Någon som har mer info om den här bilen?

Tydligen laddar de 1,5 bar och använder en air to water intercooler. Skulle vara intressant att veta vilken.
Blir lite förvirrad, trodde inte de fungerade på en racingbil, utan att en air to air var att föredra om man ska köra fort under en längre period.

De använder sig också av en CT20B-R turbo. Någon som vet mer om den?

http://www.youtube.com/watch?v=5N2BR_Sh9D4
En liten video!

Re: Toyota mr2 banbil

Postat: ons 25 apr 2012, 19:30:54
av martenheller
Jag vet absolut ingenting om den bilen, men fy för helvete vad fet den var!