Sida 67 av 71
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tor 07 maj 2015, 14:29:29
av cheetah1
305 mm... Är det inte där nånstans lastbilsdäck brukar ligga?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tor 07 maj 2015, 15:29:47
av Toyspeed
Hahaha
Fnys, De där ser lockande ut greppmässigt.. Men drivningen lockar inget vidare.
Lastbilsdäck tror jag nog är lite smalare iofs.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 12 maj 2015, 12:40:43
av Toyspeed
Idag kom leverans från UK med fälgar!
Ser bra ut, Så nu ska de bara provmonteras =)

Testmontering av overfenders, Ser lite platt ut. Men bredda ca 50mm bak, ca 40 fram

Precis uppackat, Här har vi en 18x10,5 som kommer sitta rätt smutt bak =)
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 12 maj 2015, 20:43:13
av KACE80
Riktigt jäkla fina fälgar och färgen på dem känns riktigt okay
Anton
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 12 maj 2015, 21:30:43
av Fnys
Snyggt fälgval!

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: ons 13 maj 2015, 11:25:04
av Toyspeed
Mina gamla 225or.....

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: ons 13 maj 2015, 21:01:54
av Rastaman
Du ska inte till Uråsa på söndag?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 18 maj 2015, 08:30:46
av Toyspeed
Jag visste inte ens att det va körning på Uråsa i helgen.
Fick höra det igår. SÅ nej
Bilen är ändå inte klar för någon körning ännu
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 18 maj 2015, 08:45:56
av Toyspeed
Sätta kapen i skärmarna är en ganska jobbig mental spärr man måste ta sig genom.
Men när de väl är gjort så går de ganska smidigt =)
Kapar ur ganska rejält!
Efter lite intrimmning av breddarna så passar dom helt okej fram. Ska finslipas lite här och där för att passa perfekt.
Samt plasta igen hålet för listerna som hamnade lite längre ner än tänkt!

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: fre 29 maj 2015, 07:22:54
av Toyspeed
Idag kränger vi däck!
Fått tag i en uppsättning begagnade R888 som jag kränger på.
Är ett par bandagar kvar på dom.
Blev 265x35 fram och 295x30 bak.
Så förhoppningsvis kan jag börja passa in dom i helgen och se vad som behövs göras för att få de att funka