Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Hanzzon skrev:Det var ett tag sen jag var här på Toyotaklubben nu, kanske för att man blivit lite mer Lexussnobb..
Men kul som fasen Hansen! Snart är det kanske dax för mig att åka en sväng med dig och få tillbaka lite av den inspiration jag gav dig när du åkte med i min MR2:a på Mantorp för ett par år sen...
Hörde att Kent hade hälsat på dig på Toyota och fått sig ett åk oxå, han var ganska impad iaf kan jag meddela och försöker mena att det är dax för mig att trimma mer nu för att inte hamna efter...
Vore skitkul om du kom och testade bilen i Söderhamn nån (eller båda) av dessa dagar (8/8+22/8) http://www.smksoderhamn.com/
Jag ska se om jag kan locka dit Jimmy (MrTwo) oxå för han lär ju testa och köra med bilen lite oxå nu när den är så grym tycker jag iaf...
Ha det kanon så hörs vi säkert nått tag!
hehe ja det va ett tag sen vi sågs ju, jag lära ju ge han en åktur så han kunde skvallra till dig att börja trimma .
va å körde 402m idag på oklistrad bana ,fick 12,72 som bäst å sämst 12,98 jag hade siktat på en låg 13 men så blev det inte
Men sen så hände det något när jag stog i kö å hade stängt av bilen, när jag skulle starta den igen så gick det knappt den misstände å ville knappt gå. så nu får man ta å undersöka vad som kan ha gått galet
Ska väll damma av tråden lite har beställt lite grejor som ska på till sommarn, å håller på att sätta på bodykitet på bilen. väntar på att nya fronten ska komma hem från usa bara så man kan börja planera hur bilen ska se ut kommer lite mera bilder på bilen när jag väl kommer ut i garaget
Tog å fraktade bilen till jobbet i helgen, så man fick lite värme å lite värktyg att jobba med började med att lägga igen alla hål i karossen som inte behövs längre, sen gicka jag över till att börja rostlaga rutramen. Såg att dom hade typ voltat med bilen innan så dom har ju varit överallt å lagat känns det som, men men bara ta tjuren i hornen å fortsätta laga rost.
Toyota Celica gt4 carlos sainz edition -92
Toyota Celica gt4 st165-88
Toyota Celica gti st162-86-88
Bmw 525i M paket-93 #såld#
Bmw 518i-95 #såld#
Suzuki Vitara JLX-92
HERREGUD!
Vad har du gjort med din bil?
Jag gillade den som tusan innan men måste tyvärr säga att jag varken gillar fälgarna/backspeglarna/avgassystemet ...
Sorry men jag är bara en riktigt ärlig kille så jag var ju hel enkelt tyvärr tvungen att uttala/påpeka detta...
Men smaken e ju som sagt som baken, plus att du ej var klar med hela planen på långa vägar så jag väntar med min
helhetsuppfattning då mitt uttalande antyder på de senaste bilderna som du lagt upp...
Ante.
KACE80: hehe härligt med dom som är ärlig, fälgarna å avgasystemet har jag tänkt byta ut, men det blir nästa sommar. Speglarna tycker jag är grymt snygga sen tror jag att den kommer bli mycket snyggare med igenlagda lister å bodykitet
Hansen skrev:Iceman07: tack jo den blir röd igen fast 3R3
KACE80: hehe härligt med dom som är ärlig, fälgarna å avgasystemet har jag tänkt byta ut, men det blir nästa sommar. Speglarna tycker jag är grymt snygga sen tror jag att den kommer bli mycket snyggare med igenlagda lister å bodykitet
Ja tack att du är man nog att inte bli irriterad å skälla ut mig ( då detta tyvärr kan förekomma )...
Men varför gör du/ni så mycket med era mr2:or?
Tycker att jag ser många helt underbart fina å till synes helt felfria mr2:or som helt plötsligt börjar "grävas" i nåt helt kopiöst?
Visst finns det alltid nåt man måste/bör/vill fixa men va f-n jag tycker se mig många som gör JÄTTE projekt.... ?
Ante.
Hansen skrev:Iceman07: tack jo den blir röd igen fast 3R3
Ja tack att du är man nog att inte bli irriterad å skälla ut mig ( då detta tyvärr kan förekomma )...
Men varför gör du/ni så mycket med era mr2:or?
Tycker att jag ser många helt underbart fina å till synes helt felfria mr2:or som helt plötsligt börjar "grävas" i nåt helt kopiöst?
Visst finns det alltid nåt man måste/bör/vill fixa men va f-n jag tycker se mig många som gör JÄTTE projekt.... ?
Ante.
Nä jag tycker det är bra att få höra andra synpunkter än sina egna bara Jag tror att mr2orna är ganska speciella å då vill man ju hällre lägga ut pengar på en sån bil än att styla/trimma en vanlig svensson bil. Men jag tycker ätt det är skit kul när folk värlkigen gör sin mr2a unik sen finns det ju gränser på vad man tycker är för mycket