Celica st182: Motorn har gått sönder - Problemet tillbaka!
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Re: Celica st182: Motorn har gått sönder - Problemet tillbak
Tjena,
har du löst detta problemet? Har nämligen fått samma symptom på min bil! (ST182)
Tacksam för all hjälp!
/ Filip
har du löst detta problemet? Har nämligen fått samma symptom på min bil! (ST182)
Tacksam för all hjälp!
/ Filip
-
- Bilmodell: celica gt-four st185
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: strömsnäsbruk
- Land (Country): sverige
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=10&t=8307
kolla gärna min tråd och se om någaon har någon bra ide, då mina ideer är slut nu.
kolla gärna min tråd och se om någaon har någon bra ide, då mina ideer är slut nu.
Eftersom bilen gick bra ett tag efter tändstiftsbytet så verkar felet ligga där eller på tändkablarna.
Jag hade kollat det NOGA om jag varit i dina kläder. /tomme
Jag hade kollat det NOGA om jag varit i dina kläder. /tomme
- Fnys
- Moderator
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Icke löst det! Det märks så lite (mest jag som stör mig på det) plus att det är ett fel som kommer och går. Får ingen riktig koll heller när det uppstår, om motorn är varm eller kall verkar inte spela någon roll men har jag kört en längre sträcka på nästan konstant varvtal runt 3000-4000 så brukar problemet komma när jag sen stannar till och bilen står på tomgång.Nejlika skrev:Tjena,
Tacksam för all hjälp!
/ Filip
Verkstaden gissar på LMM eftersom jag bytt allting utom tändkablar i tändningsväg.
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
- Hemiyoda
- Pay User
- Bilmodell: Charmant
- Årsmodell: 1987
- PostOrt: Västerås
- Kontakt:
Om det finns fördelare på dessa? Så finns det fall där pick-up spolarna innuti fördelaren blivit dåliga med tiden. (konstigt nog)
Erik Berg
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
-
- Bilmodell: Celica GTi
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Eskilstuna
Vet inte om jag skulle gå tillbaka till den verkstaden om de inte har koll på att den här bilen inte har nån LMM..Fnys skrev: Verkstaden gissar på LMM eftersom jag bytt allting utom tändkablar i tändningsväg.
tackar för tips...
Min har också mest "ryck" när man kört på tex. motorväg ett tag enda fram till man stänger av den...
Har länge varit inne på att byta stift, kablar, o fördelare.. är ju inte jätte kostnader, men hade vart gött med
någon bekräftelse på att det löser problemet ^^.
Min har också mest "ryck" när man kört på tex. motorväg ett tag enda fram till man stänger av den...
Har länge varit inne på att byta stift, kablar, o fördelare.. är ju inte jätte kostnader, men hade vart gött med
någon bekräftelse på att det löser problemet ^^.
- Fnys
- Moderator
- Kontakt:
Ursäkta, han sa aldrig LMM. Vi pratade st185 också och där hade hans gissning varit LMM.Pugho skrev:Vet inte om jag skulle gå tillbaka till den verkstaden om de inte har koll på att den här bilen inte har nån LMM..Fnys skrev: Verkstaden gissar på LMM eftersom jag bytt allting utom tändkablar i tändningsväg.
- Fnys
- Moderator
- Kontakt:
Äntligen!
Felet var dom hyfsat nya tändkablarna som det vart överslag i. Köpte nya original och gjort allt i min makt i 3 månader för att få problemet att uppstå igen utan att lyckats
Tack för all hjälp!
Felet var dom hyfsat nya tändkablarna som det vart överslag i. Köpte nya original och gjort allt i min makt i 3 månader för att få problemet att uppstå igen utan att lyckats

Tack för all hjälp!