Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Gt-4 skrev:Jag har alltid trott ventilen gör bilen mer lättstyrd när man står stilla.
Men du har ingen aning om hur den ska kopplas eller? När ventilen har pluggats, räcker det då med att sätta igen den med en slang på eller ska båda pluggas?
En annan fråga: ÄR det väldigt dåligt att köra turbon utan vattenkylningen? De flesta turbos har väl liksom ingen vattenkylning ens...? Verkar vara så svårt att få tag på en kylare till en st165.
grusmacka skrev:
Men du har ingen aning om hur den ska kopplas eller? När ventilen har pluggats, räcker det då med att sätta igen den med en slang på eller ska båda pluggas?
På min var allt pluggat åt båda hållen, fast det var ju inte jag som hade gjort et då.
En annan fråga: ÄR det väldigt dåligt att köra turbon utan vattenkylningen? De flesta turbos har väl liksom ingen vattenkylning ens...? Verkar vara så svårt att få tag på en kylare till en st165.
Jo, domf lesta har väl ändå vattenkylning, min gamla tidiga 900 turbo saknade det, men ananrs är det väl väldigt få som är oljekylda ?
Jag skulle inte våga köra utan iaf.
hur gör folk som turbokonverterar med vattnet tro ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
peer skrev:Gruuusmacka! Tänkte väl att jag kände igen namnet
Jävlar vad du mekar! Du ger mig dåligt samvete! Du har inte lust att kela lite med en vit Celica oxå?
Du får fan inte fixa över 250häst iaf!
Peeeeeeeeeeeeeer!! =)
Va trevligt att du också fanns här på forumet! Jo har väl blivit en del meckande men e ju lite omständigt eftersom ja måste åka 3 mil enkel resa varje gång ja ska göra något.. Men klart man kan klämma in lite st205 meckande nångång om det är närmre Har du börjat överhuvutaget me din ännu?
Glenn skrev: (....)
Jo, domf lesta har väl ändå vattenkylning, min gamla tidiga 900 turbo saknade det, men ananrs är det väl väldigt få som är oljekylda ?
Jag skulle inte våga köra utan iaf.
hur gör folk som turbokonverterar med vattnet tro ?
Min bror som turbokonverterade sin BMW 318is med en oljekyld turbo gjorde ett nytt hål i sitt tråg för returen och gjorde en egen oljefördelnings adapter någonstanns ifrån och drog en oljeslang dit. Hur vattenkylda brukar göra vet ja inte men ja har en tanke på att köra vidare me min kylare utan turbokylslangsanslutning men göra en koppling in på motorkylarslangen precis innan kylaren. Se min fina illustration nedan =)
Kommer detta funka eller kan vattenflödet bli helt nerbajsat pga detta?
grusmacka skrev:Kommer detta funka eller kan vattenflödet bli helt nerbajsat pga detta?
Borde funka lika bra som att ha anslutningen i kylaren.
Förövrigt dom där vakumnipplarna på servon som är till tomgångshöjningen kan du skippa, dom gör ingen större skillnad. Men om du verkligen vill använda dom, så tror jag en ska sitta före spjället och en efter.