Jodu mikael! Det är så att det är inte pulssplittat hela vägen ända till wastegaten. Det går bara separat i ett par centimeter. Känns inte som skillnaden blir så stor. Det är ju främst under spool up som man tjänar på att ha pulssplitt och då är ju ändå wastegaten stängd. Men jag börjar se ljuset i tunneln nu iallafall
Blir förresten karlstadbo idag, ska flytta nu efter maten. Börjar på maskiningengörsprogrammet imorn bitti. Kommer bo i syrrans lägenhet i mitt i city huset nån månad tills jag funnit en bostadsrätt jag vill ha. Vi kanske kunde ses nån dag och sticka och träna eller nåt i den stilen? Freesbee golf verkar ganska populärt i stan, nåt du prövat?
Ska du till flytfältet till lördag förresten? Kommer billy med monster supran också kanske?? Ser iof inte så lovande ut på långtids prognosen på yr.no
Här kommer en liten update också.

Så här ser ju grenröret ut nu då när det är färdigt.
Även turbo och wastegate monterad. Det som fortfarande saknas är olje retur och vatten in och ut.

Wastegate väldigt nära downpipe

Sen har jag gjort en ny torpedväggsgenomföring i 2mm alu och en gummi matta bakom som packning.
Ormen är klädd med nån plast kabel strumpa ifrån elfa

Batteriets nya position, höger bak. Även säkringar och bränslepumpsrelä till walbro pumparna

soppan börjar bli färdig också.

Instrumentspanelen i dagsläget. Har monterat in backspegel styrningen uppe till höger sen autometers oljetryck temp och vattentemp i mitten. Även en panel med 12 st flatstiftsäkringar. Knappar och vipbrytare ligger fortfarande i lådan.
Det ligger mer jobb bakom en sån här panel än vad man kan tro...

Bakom panelen. Här sitter 5 st reläer (4 används) huvudrelä bränsle tändning och fläkt. Har alltså 1 pos över som jag inte har nåt bruk för än. Sen sitter endel av kabelhärvan ifrån motorutrymmet fast i säkringsraden.
Den gula kabeln ska på kl15. Nån som har tips om vart man lämpligast tar kl15 ifrån?

Nira boxen på plats. Gummi upphängd. Även spridar motståndet syns till höger om boxen. Och så delar ju den fin lilla kabel hävan upp sig.
Ja detta blev en liten update till de som är intresserade av annat än ny lack och stora fälgar. Over and out
Det här har jag över i garaget, pma för frågor.