Faktiskt mer för funktion än för utseende. Folk blir sämre och sämre på att fickparkera och fler och fler gör som fransmännen och backar tills det tar stopp

Fnys skrev:Köpt fälgar till bilen:
OZ Formula HLT 18x7.5
Tack så mycket för försäljningen, JohanRocker
Innan jag fick möjlighet att köpa dessa så har jag säkert varit 10 varv runt Stockholm med omnejd och provat ca. 15 olika fälgar och är idag glad att det inte blev något köp för dom här fälgarna var helt klart dom snyggaste och precis alla krav jag hade runtom stämde också: Inte för breda fälgar, max 5 mm spacers och däck som är minst lika breda som fälgen
Det ända jag stör mig på är att det verkar inte finnas några låsmuttrar som passar dom här fälgarna
Menar du Torx-muttrarna eller missade jag helt att det var riktiga låsmuttrar med också?JohanRocker skrev:Du har ju den som följer med duger gott garanterat! Dom kommer glänsa på din bil!Fnys skrev: Tack så mycket för försäljningen, JohanRocker
Innan jag fick möjlighet att köpa dessa så har jag säkert varit 10 varv runt Stockholm med omnejd och provat ca. 15 olika fälgar och är idag glad att det inte blev något köp för dom här fälgarna var helt klart dom snyggaste och precis alla krav jag hade runtom stämde också: Inte för breda fälgar, max 5 mm spacers och däck som är minst lika breda som fälgen
Det ända jag stör mig på är att det verkar inte finnas några låsmuttrar som passar dom här fälgarna
Pratade med Dale som hade gjort någon större undersökning då hans st205 också drar ut batteriet ganska fort men han hade inte kommit så långt att han visste vad det beror på... Bara ATT den gör det (Han kan säkert berätta själv om han orkar och har lust).Glenn skrev:Min ST205 drar ur batteriet ganska fort, fast jag har alltid trodde det berott på larmet, har din toyotas originallarm som min har ? ..ska jag inte använda min på nån vecka sätter jag alltid i en ctek. (Iofs har jag haft halvkasst batteri i flera år, nu har jag ett helt nytt, men jag har inte testat att låta den stå med det.)
"Misständningarna" kan uppkomma direkt under påbörjad körning samt även vid slutet av 2 timmars körning så det är slumpmässigt MEN inte konstant. Då och då. Undrar bara om ett dåligt batteri kan på något sätt påverka tändningen och/eller skapa ojämn gång i maskin?Glenn skrev:Och JA, om du har nollat inställningarna i ECU brukar bilen gå som en påse nötter när du startar, kass tomgång och ojämt, men den adapterar ganska snabbt om du bara låter den gå på tomgång lite och sen kör.
Jasså! Visste inte att det gick att komma åt från insidanGlenn skrev:Angående regnummerbelysningem, sluta skruva!..jag har gjort exakt samma misstag, det är lönlöst att försöka skruva på skruvarna utifrån, dom kommer bara att gå av, du kommer åt lamporna inifrån istället, lossa på plasten "bakåt" i bakluckan (den du säkert lossade när du bytte baklysena) och sen har du några få skruvar och några plastbitar som håller i hela "bakrampen" (tror inte du behöver ta loss baklysena, men kanske), glöm inte att koppla loss sladden som strömförsörjer regnummerbelysningen heller..
När rampen är loss kan du byta lamporna inifrån, du kan ta bort hela armaturerna också om du vill, man ser enkelt hur det funkar när rampen är loss.
Kan vara. Har inte mätt något än men kanske dags att göra det. Min röda st182 hade misständningar och då var det tändkablarna som var felet. Upplever inte att det är samma beteende på misständningarna den här gången.Dale skrev:
Kom på att jag haft lite strul med misständningar med och då var det dåliga tändkablar. Såg bra ut men när jag mätte dom som var en dålig. Kan inte vara nått sånt med din Vita?