Nånting har gått allvarligt fel hos Toyota/Subaru när det väl började byggas bilar.
Fan va trist!JesperD skrev:Och idag kom alltihopa, extremt svajig tomgång tillsammans med motorlampan + antispinn lampan. Jaha då får vi se hur länge man blir utan GT86.![]()
Nånting har gått allvarligt fel hos Toyota/Subaru när det väl började byggas bilar.
The owner of the dealership told me that 3 Japanese Engineers had flown in to Houston to update the ECU for all FRS/BRZ's sitting at the port. They left Houston and visited my dealership the next morning to flash mine and one other car. Then they were heading to another southern dealer.
If you are getting the rough idle and or the CEL that reports an issue with the cam, then this is the fix
Mitt stora problem är hur jag ska får Toyota Sverige att inse att det finns en uppdatering till GT86an?!Just an update, they ended up just flashing the ECU. They were previously were going also going to replace the camshaft. I'm getting my car back today, but I'm worried that the issue will come right back. Maybe by now they've figured it out? I doubt it but we shall see.
De tar nog inte så lång tid innan TSW får info om detta, dem tar de största marknaderna först.JesperD skrev: Mitt stora problem är hur jag ska får Toyota Sverige att inse att det finns en uppdatering till GT86an?!
Dom är helt ovetande om att det finns en nyare programvara och väntar fortfarande på reservdelar till min bil
Detta stämmer ej redigt. För att nya bilar har så tajt deadline att få ut bilarna i butiken från design-prototyp-bekräftelse om tillverkning-tillverkning + marknads anpassa-tester-lansering, att det kan vara att alla länders/marknaders huvud lager av reserv delar har ej hunnit komma. Så en helt ny modell tar ett bra tag innan allt faller på plats. Sen tar det en stund att få hem delar från andra delar av världen, tyvärr. Det finns så oerhört många saker till detta att de e svårt o veta de utan o jobba med detJesperD skrev: Pratade lite med verkstaden på Din Bil och en skälig reparationstid på en helt ny bil är MAX några dagar oavsett vad som är fel (inom rimliga gränser dvs) tyckte dom.