Sida 10 av 71
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 26 apr 2010, 19:14:20
av Zerocool
10.41 är det tiden med fejk mr2an med audi maskinen i?

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 26 apr 2010, 19:36:30
av Toyspeed
haha Okej. Ja men då får ja väl passa på att slå den också då...
Fejk eller ej.
Världsrekordet ligger i dagsläget på 9,7x nånting. Minns inte riktigt exakt.
Men de är nog lite väl optimistiskt. Så ja håller mig inom svenska gränser till att börja med

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 26 apr 2010, 21:08:37
av haank
Måste den mr2an ha toyota motor? har för mig att den fanns en riktigt vass mr2a i stockholmsområdet med en audi femma på jätte ånga hästar kommer inte ihåg några tider men du kanske känner till den?
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 27 apr 2010, 08:07:07
av Toyspeed
Det är den bilen de snackas om ovan. Tycker själv att de är en råball bil.
Stod och snackade rätt mycket med honom på Mantorp förra året.
Man kan väl såklart diskutera var gränsen går för om de är en MR2:a längre...
Är de någon skillnad mellan min och hans bil??
Han har en Audi femma på 2,2 liter
Jag har en Camry fyra på 2,2 liter?
Fuskar jag också då? Är de fusk att byta till en större turbo?
Ja ni förstår vad ja menar kanske..
De är rätt svårt att sätta en gräns. Var går man över gränsen för vad som är en mr2:a??
Jag räknar hans rekord som de officiella. Och det jag siktar på!
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 27 apr 2010, 08:25:24
av Dale
Vad jag förstår så byter ni bara slitdelar.

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 27 apr 2010, 11:41:52
av Toyspeed
Växellådor
Min växellåda är just nu nere för en genomgång.
Där ska bytas diff till en Kaaz 1,5 och vi ska även gå genom de allmänna skicket och byta de som behövs.
De som även kommer behövas göras är förmodigen en båge, samt att ja måste bygga om grenrör och downpipe för extern WG.
Sedan blir de nog inte så mycket mer ombyggnationer innan Shakedown. Då får vi se vad vi presterar.
Iofs kommer inte de monteras någon båge heller i de första skedet.. Dom får nog lov att slänga ut mig från banan först innan jag tar de steget

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 06 sep 2010, 00:14:55
av Proberas
Dåligt med updateringar tycker jag

Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: tis 26 apr 2011, 11:34:04
av Toyspeed
Ja, Dåligt med uppdateringar är nog bara förnamnet..
Vad som är ÄN MER skrämmande är att sen de förra inlägget har jag nog inte vart i garaget
Men den där solen gör sig påmind och suget för att åka dit växer faktiskt för varje dag.
Bilen står idag på samma pallbockar som dom gjorde vid förra inlägget.
Växellådan är faktiskt fixad, renoverad och bytt diff i. Den ligger just nu i prima skick precis bakom bilen och inväntar parning.
För övrigt så ligger där en ny Tial 44mm extern WG med vattenkylning och skräpar, Samt en ny turbo...
De som ska göras mer än trycka i växellådan är alltså , omsvetsning av grenrör och downpipe så den nya turbon passar.
samt fixa till den externa wastegaten.
Samt dra fram nya vattenrör till turbo och wastegate, samt olja och retur till turbon.
Därefter ska de mest bytas olja, filter, starta upp och mappa!
Effektmålet är inte satt. Men ja hoppas att de ska gå att kräma ur ca 600 hjulhästar på 2bars ladd.. Turbon är nog god för att kräma ur nästan 800 hjulhästar om man vrider på lite. Men ladd dödar

Så jag tar de lite tango.
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 26 mar 2012, 11:11:46
av Toyspeed
Nu ska ni få se nått SJUKT.
Nu är det YTTERLIGARE ett år sen jag skrev ett inlägg här senast. Och inte heller sen dess har jag varit i garaget.
Suget har varit HELT bortblåst. Inte funnits något bilintresse alls.
Tills i LÖRDAGS, Då drog jag på mig uniformen och stolpade ner till garaget. Där under en massiv hög av DAMM fanns det en röd MR2:a
jag är faktiskt rätt nöjd att jag trots obefintligt sug i 2år har behållt bilen.
Nu sitter växellådan monterad, motorn är dragen i alla motorfästen. växelvajrar m,m är monterat. Så nu kunde man sitta i bilen och provkoppla och växla. Sjukt =)
Givare och sladdar till det mesta är draget och återmonterat. Det som ska komma ikväll eller imorgon är drivaxlar m,m. Sen kan den får flytta ner på hjulen igen.
Sen ska grenrör och downpipe svetsas. Sen jävlar är de uppstart och mappning på schemat.
Det närliggande målet är att få bilen mappad, bänkad och sen besiktigad!
jag vill ha en sommar bil att glida lite med och återfå suget. Samt kunna ta ut den på bana och piska några varv när lusten faller på.
vad tror ni? kan de blir nått av gammelskorven ? haha
Re: Toyspeed: MR2 GenII 5S-GTE
Postat: mån 26 mar 2012, 12:28:27
av SHySwe
Underbart!
Visst är det härligt att råka hitta lusten igen?
Se till att starta, besiktiga och köra lite i solen. Skruva/mappa senare.
Att trivas är vad det går ut på!