Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Hej allihopa, ja jag vet...jag är SKIT dålig på att uppdatera min tråd, så e det!!!
Men nu är vxllåda å motor nygifta, den hänger fast med 5 bultar av typ ca 8st original, kändes lite lite från början, men efter en dubbel koll på nätet så är det så dom gör å det HÅLLER!!!...planen är att lyfta i motorn, eller rättare sagt lyfta upp den i bilen till veckan.
Sen ska vi börja med el dragningen, planen var att klippa kablar och löda ihop med dom nya kablarna, men jag började att fundera på att göra det så att det är enkelt att lyfta ur motorn ur bilen (som man troligtvis kommer att göra). ÄR det nån som vet vart man kan få tag i kontaktstycken, typ 1 2 3 4 5 6 7 poliga osv, vet inte riktigt hur många poler man vill ha, ett kontaktstycke för alla eller flera små???
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Härligt att du jobbar på, Kelmer!
Antar att du, som jag, fått vårkänslor nu när det varit plusgrader nån dag? Bara sju veckor till första maj, som förut var obligatorisk premiärdag.
Jag har inte riktigt orken i år, men -30graders planen (ska bara bygga denna säsong, aldrig mer gå ut...) har ändrats. Igen. Flyttar fram det som går att vänta med; bur, abs, lack, coilovers mm.
Blir du klar till edps? Skulle vara kul att se din skapelse live.
srylul skrev:Härligt att du jobbar på, Kelmer!
Antar att du, som jag, fått vårkänslor nu när det varit plusgrader nån dag? Bara sju veckor till första maj, som förut var obligatorisk premiärdag.
Jag har inte riktigt orken i år, men -30graders planen (ska bara bygga denna säsong, aldrig mer gå ut...) har ändrats. Igen. Flyttar fram det som går att vänta med; bur, abs, lack, coilovers mm.
Blir du klar till edps? Skulle vara kul att se din skapelse live.
Hej Srylul
Till edps hoppas jag verkligen annars blir jag , körde original förra året, så man vill ju se vilka förändringar som blivit!!!
Min målsättning är att vara klar till raceinorr's vårträff den 17maj tror jag det var.
Vårkänslor= jupp, gud så skönt det är med nån enstaka + grad och solen!!! Satt å grilla korv med sambon o ungarna igår med solen gassande i ansiktet...Hmmmmm så skööönt.
/Christian N
0733966737
Hornlund skrev:Fint att det rör på sig. Körde du strippen med 3S-GE maskin? Vilka tider fick du, & har du funderat något på vad det kan bli med sexan?
KelMer skrev:Var faktiskt å provade bilen på en dag på strippen i Piteå, var riktigt skoj, men i original utförande förutom öppet luftfilter så var man inte direkt snabbast, men nu har man ju nåt att jämföra med !!! och tiden ja...15,82 på 402m
Ang V6:an så vet jag inte riktigt, såg en film på youtube där han körde en original v6:a på 14.2sek om jag minns rätt, ingen wow siffra direkt. Men jag bygger ju inte för att vara en "värsting" på 402m, det blir en bra måttstock på vad man har åstakommit! Ska bli skoj å se eller rättare sagt känna den live...En film från youtube, händer att jag ser den ibland för att få en extra boost , låter skönt tycker jag.
/Christian N
0733966737
Ops, missade tiden. Var nog lite trött Men det var främst ut måttstocks-perspektiv jag var nyfiken också!
Sund inställning, jag tror det blir en väldigt trevlig kärra med helt annan karaktär än innan
ÄNTLIGEN har det hänt, V6:an på plats i Mr2:an Allt gick bra och jag var lycklig och lättad för en stund, sen börja jag kolla på elen och alla vaccum slangar mm å då var man nere på jorden igen
/Christian N
0733966737