Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
JohanRocker
Bilmodell: CELICA GT-FOUR
Årsmodell: 1993
PostOrt: Nyköping
Land (Country): Sverige
Kontaktperson: Johan

Re: Supra MKIV & ST185 5S-GTE Bygge

Inlägg av JohanRocker »

GT4-Force skrev:
JohanRocker skrev:haha! det hade jag fan glömt måste vara åldern!! det e ju nyman som byggt det! :P :P
haha jaha är samma för mig ibland med åldern :P Jaha trodde det var köpt i honkong eller dylikt :)
kommer bli riktigt trångt! hur ska du få ditt kylaren??? kunde ej ha det på st205an
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
GT4-Force
Bilmodell: Supra mkiv
Årsmodell: 1994
PostOrt: Otterbäcken
Land (Country): Skaraborg

Inlägg av GT4-Force »

vad hade du för turbo monterad på grenröret?
JohanRocker

Inlägg av JohanRocker »

GT4-Force skrev:vad hade du för turbo monterad på grenröret?
garett gt35r ;)
Senast redigerad av JohanRocker den tor 03 feb 2011, 17:30:35, redigerad totalt 1 gånger.
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
GT4-Force

Inlägg av GT4-Force »

JohanRocker skrev:
GT4-Force skrev:vad hade du för turbo monterad på grenröret?
garett gt37r ;)
jag testar sen så får vi se =) men funkar det inte så lutar det åt en adapter faktiskt då kommer det finnas Grenrör och WG till salu till en MR2a sen :)
Zerocool
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Inlägg av Zerocool »

Detta grenröret du kör med var inte det som satt i nymans värsting motor så att ingen tror nått annat, och skulle inte tro att det är nyman som byggt det heller.
Nyman hade en gen2 topp på sitt bygge har jag för mig. (Om jag har fel borde johan kunna svara på denna frågan :D )
Sedan körde nyman med en gt35r
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
GT4-Force

Inlägg av GT4-Force »

Zerocool skrev:Detta grenröret du kör med var inte det som satt i nymans värsting motor så att ingen tror nått annat, och skulle inte tro att det är nyman som byggt det heller.
Nyman hade en gen2 topp på sitt bygge har jag för mig. (Om jag har fel borde johan kunna svara på denna frågan :D )
har inte hunnit köra med det än :lol: okej då kanse det finns hopp om att jag kan få igen huven alltså :thumbup: väntar på grejer till lådan just nu.
JohanRocker

Inlägg av JohanRocker »

Zerocool skrev:Detta grenröret du kör med var inte det som satt i nymans värsting motor så att ingen tror nått annat, och skulle inte tro att det är nyman som byggt det heller.
Tyvärr skrev fel jag köpte detta av en kille men det var till gen3 ej nymans gamla det sålde jag innan som sagt du har mer koll än jag! kommer knappt ihåg vad man sålt och inte!
Senast redigerad av JohanRocker den fre 04 feb 2011, 20:47:08, redigerad totalt 1 gånger.
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Zerocool
Bilmodell: Celica st205
Årsmodell: 1995
PostOrt: Ronneby
Land (Country): Sweden

Inlägg av Zerocool »

JohanRocker skrev:
Det satt på nymans motor Alf! det är ombyggt. yes suttit på en gen 2 toppen på värsting motorn!! tog i huven rejält varför skulle jag annars sålt det?? kanske köper tillbaks det hehe!
Men så du bytte flänsen mot toppen då oxå till en gen3 innan du sålde grenröret?, och flyttade du om rördragningen från toppen till flänsen? tänkte mest att oxå i din projekt tråd sa du att du sålde nymans grenrör i mars månad och sedan sålde detta i juni.
st205,BPU++
402m@ 12,43s @ 187km/h (2010)
201m@ 8,02s @ 139km/h (2010)
Ss=1.23,63 (2011)
JohanRocker

Inlägg av JohanRocker »

Zerocool skrev:
JohanRocker skrev:
Det satt på nymans motor Alf! det är ombyggt. yes suttit på en gen 2 toppen på värsting motorn!! tog i huven rejält varför skulle jag annars sålt det?? kanske köper tillbaks det hehe!
Men så du bytte flänsen mot toppen då oxå till en gen3 innan du sålde grenröret?, och flyttade du om rördragningen från toppen till flänsen? tänkte mest att oxå i din projekt tråd sa du att du sålde nymans grenrör i mars månad och sedan sålde detta i juni.
fel grenrör vi pratar om ursäkta röran i allt! var ju ett grenrör jag köpte för jag skulle ha till min motor men var ej rätt var till gen3 som sagt!!

nymans grenrör såldes innan! p.g.a med att turbon tog i!
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
GT4-Force

Inlägg av GT4-Force »

så detta grenröret är till celica alltså?
Skriv svar