Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Jag skulle aldrig sätta nåt annat än NGK eller Denso (ND) i en japansk motor, det brukar bli dåligt säger min erfarenhet.
Skillnaden mellan dom billiga och dyra NGK-stiften är troligen att det dyra är ett iridiumstift, men jag får ju säga att det var enbarmligt dålig information på den där sidan, inte ens NGK's egen beteckning ?
Iridium och platinastift har man framförallt för att dom håller bättre än vanliga stift, egentligen är dom inte "bättre", bilar som har platina original brukar man ofta byta till vanliga på när man trimmar.
Jag kan också säga att tändstift brukar vara betydligt billigare i utlandet, och komma hem snabbt.. akta dej dock för billigaste på ebay, det är ofta koreanska kopior..
Dom du länkade sist är nog helt ok, men jag tycker som sagt att dom borde skirva ut vilken modell det är..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.