Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
cheetah1 skrev:Passar dom på din motorcykel kanske?
He, he, nej de är alldeles för stora för det...
Nej rätt svar är att de ska göras om till fräsar för att fräsa ur kolvtopparna så att mina ventiler inte slår i, orsaken att det blev just Volvoventiler var för att de är billiga och har rätt skaftdiameter...
Glenn skrev:varför göra fräsar ? borde väl finnas lämpliga färdiga ?
Ska köra med dom genom ventilstyrningen och fräsa ner på kolvtoppen, originalet har en aning mindre ventiler än mina så måste fräsa lite större uttag, tror nog inte man kan köpa fräsar till det utan man får göra egna...
Idag har det tagits nya framsteg på motorn, insugssidan färdig och att fräsa med en ventil funkade kalas efter lite klurande och lite intrimning, nu går det fritt och Volvoventilen har fått jobba lite i en Toyotamotor...
Uppdatering, toppen inlämnad för ny mirafräsning och då blir det tid för städning och lite småplock i helgen... Nästa vecka kommer nog kammarna och toppen ska bli klar så dags för montering... Nu tar jag helg
Igår fick jag toppen tillbaks efter Mirafräsning och slipning av ventiler, ett elände att få bort de gamla ventiltätningarna då de var limmade, inte nog med det, ventiltätningarna var special så givetvis så passade inte original, så efter ett antal timmars sökande visade det sig att företaget som gjorde toppen visste vad som satt i och dessutom hade dom på hyllan...
Så nu kan vi bygga vidare, och vad kunde komma lämpligare idag än detta paket...