Hej!
Jag har en Corolla från '04. En skön bil som jag har varit mycket nöjd med och trodde att jag skulle köra tills den 'dog'... MEN nu är jag ganska enkelt trött på den.
Sedan okt '12 har jag fått byta startmotor 3 gånger, och i skrivande stund är bilen på verkstad med samma problem som orsakade startmotorbyte de första 3 gångerna. Jag vägrar tro att det är startmotorn som det är fel på... Men vad är det då?
Gubbarna på verkstan är mycket hjälpsamma och vill såklart också hitta felet. Det är dock ingen auktoriserad Toyota-verkstad (det finns inte så många nära, när man bor på landsbygden)
Nån som kan hjälpa?
Med vänlig hälsning
Smaaland (frustrerad kvinna med en Corolla som strular)
fel på startmotor... igen?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Re: fel på startmotor... igen?
Om startmotorn inte går igång och den bevisligen får ström via nyckeln, så är det fel på startmotorn.
Enklare än så blir det inte.
Enklare än så blir det inte.

- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
fast den får ju bara manöverström från nyckeln, startmotorströmmen kommer ju från en fet ledning som går till batteriet.
Hur beter sig bilen när det inte funkar då ?
Hur beter sig bilen när det inte funkar då ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- MagnusS
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Kontakt:
Om det har monterats en ny startmotor varje gång borde det rimligtvis vara garanti på den, Har det monterats fabriksny startmotor? Hur långt har det varit mellan haverierna, Mil samt år?
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)