Irriterande skrammel från handskfackslåset

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
mageds
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2008
PostOrt: Västerås

Irriterande skrammel från handskfackslåset

Inlägg av mageds »

Ett irriterande skrammelljud uppkommer från handskfackslucköppnaren/låset, mest vid milt gaspådrag. Lyckas inte dämpa bort det. Först trodde jag att det var själva luckan som vibrerade, satte då en distans bakom fästet för låsbygeln, luckan sitter nu tight mot panelen, men vibrationsljudet uppkommer ändå. Svårt lokalisera var exakt vibrationen uppstår, jag misstänker att det är själva luckspaken i plast, kan även vara själva låskolven, eller en kombination. Har provat med dämpande tejp, filttassar, häftmassa m.m, med endast marginell förbättring som följd. Öppnar och stänger jag luckan försvinner det en kort stund, men kommer sen tillbaka. Att åka runt med öppet handskfack är inte aktuellt, även om det då blir helt tyst. Någon som kan tipsa om åtgärd för att eliminera vibrationen? Avensis gen 2.