Hilux - motortempmätaren går inte upp

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
trasker
Årsmodell: 0

Hilux - motortempmätaren går inte upp

Inlägg av trasker »

God kväll.

Idag köpte jag en bilmodell jag fascinerats av sedan tonåren. En Hilux -90. Vet inte varför, men jag tycker dom är råa. Nu står det förvisso Taro i regbeviset, men det kan jag ta.

Köpte den trots att tempmätaren inte går upp på halv, snarare halvvägs dit. Några tips på vart jag börjar felsöka?

Tack på förhand.
Micke2
Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
Årsmodell: 2013
PostOrt: Stockholm

Re: Hilux - motortempmätaren går inte upp

Inlägg av Micke2 »

Tjena.

Byt termostat.

Klassiska symptomet är att temperaturen inte går upp.
Varken dyrt eller svårt.

Micke.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Inlägg av Glenn »

Håller med, det låter precis som att termostaten är öppen hela tiden.

Man kan ju ta loss och testa termostaten med en spisplatta, vatten och termometer, men dom brukar inte kosta så många spänn så man kan ju lika gärna byta den om man ändå river grejerna.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
trasker
Årsmodell: 0

Inlägg av trasker »

Ok, då börjar vi där.

Har ju en Corolla som gått som slit och slängbil med exakt samma problem. Blev dock inte bättre utav termostatbyte, men jag börjar där på Hiluxen.

Tackar.
Skriv svar