Re: Koppling i botten
Postat: mån 24 sep 2018, 23:43:46
I rest my case...
Det sitter faktiskt en mutter till på andra sidan av den konstruktion som håller hela pedalstället!
Men det är trångt som perkele och den går knappt att känna, än mindre se. Hela elsystemet + diverse luftslangar sitter effektivt i vägen men jag lyckades till slut manövrera loss den med en ledad knut och en überlång förlängare till min hylsnyckelsats.
Det var första problemet.
Nästa var att bromsservon mycket riktigt var i vägen. Men jag var inte så sugen på att plocka bort huvudcylindern till bromsarna så jag lossade bara på de fyra skruvarna från kupén och drog ut hela paketet en bit. Om man sen tog bort justeringsdelen på kopplingen, alltså den del som sitter länkad i pedalen så går det faktiskt att trixa upp hela cylindern!
Den var ingen rolig syn när den åkte isär. Full med svart guck som troligen är en del av huvudproblemet.
Sen kom nästa smäll: den repsats jag köpt och som ska passa denna bil är till en cylinder som är ca 22mm. Denna är ca 16mm. Förb...... Såna cylindrar satt tydligen på den äldre generationen (93-97).
Det verkar också som att firman (Trodo) bara har kompletta cylindrar till den modellen, inga repsatser.
Nu har jag två val: lägga allt åt sidan och försöka ragga fram packningar. Oklart var.
Rengöra, och sätta ihop det som det är. Jag har ju ändå hittat en del oegentligheter. Men blir det inte bra så måste jag riva allt igen och det tar sin lilla tid...
Det sitter faktiskt en mutter till på andra sidan av den konstruktion som håller hela pedalstället!
Men det är trångt som perkele och den går knappt att känna, än mindre se. Hela elsystemet + diverse luftslangar sitter effektivt i vägen men jag lyckades till slut manövrera loss den med en ledad knut och en überlång förlängare till min hylsnyckelsats.
Det var första problemet.
Nästa var att bromsservon mycket riktigt var i vägen. Men jag var inte så sugen på att plocka bort huvudcylindern till bromsarna så jag lossade bara på de fyra skruvarna från kupén och drog ut hela paketet en bit. Om man sen tog bort justeringsdelen på kopplingen, alltså den del som sitter länkad i pedalen så går det faktiskt att trixa upp hela cylindern!
Den var ingen rolig syn när den åkte isär. Full med svart guck som troligen är en del av huvudproblemet.
Sen kom nästa smäll: den repsats jag köpt och som ska passa denna bil är till en cylinder som är ca 22mm. Denna är ca 16mm. Förb...... Såna cylindrar satt tydligen på den äldre generationen (93-97).
Det verkar också som att firman (Trodo) bara har kompletta cylindrar till den modellen, inga repsatser.
Nu har jag två val: lägga allt åt sidan och försöka ragga fram packningar. Oklart var.
Rengöra, och sätta ihop det som det är. Jag har ju ändå hittat en del oegentligheter. Men blir det inte bra så måste jag riva allt igen och det tar sin lilla tid...