Bakrutespolning Yaris 2011

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ljudmasen
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 98
PostOrt: falun

Bakrutespolning Yaris 2011

Inlägg av ljudmasen »

hej på er !

försöker spola bakrutan på min 2011. Pumpen låter men jag vet inte vart den sitter.

Är det nån här som vet vart slangar / rör går till bakluckan så man vet vart man
ska börja leta efter stopp eller läckor ?

Tack på förhand

// Magnus :shock:
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Bakrutespolning Yaris 2011

Inlägg av PierreW »

ljudmasen skrev:hej på er !

försöker spola bakrutan på min 2011. Pumpen låter men jag vet inte vart den sitter.

Är det nån här som vet vart slangar / rör går till bakluckan så man vet vart man
ska börja leta efter stopp eller läckor ?

Tack på förhand

// Magnus :shock:

Fyll först på spolarvätska om du inte gjort det redan, bara för att de spolar på framrutan så betyder det inte att nivån är hög nog till pumpen för bakrutan.
Framrutans pump sitter i regel lägst i behållaren då den prioriteras före strålkastare och bakruta.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
ljudmasen
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 98
PostOrt: falun

Re: Bakrutespolning Yaris 2011

Inlägg av ljudmasen »

det var så fullt som det gick . . sen tror jag inte jag har strålkastaspolare på min . . eller är det nåt som kommer upp ur
kofångarn ?
Skriv svar