S: Toyota MR2 GT-S 1999
Postat: tis 03 mar 2015, 13:05:58
La upp denna annons för 2 år sen innan jag flyttade till Kina men den blev aldrig såld då. Provar igen då jag kommer att bli kvar här borta längre än de 2 år som var tänkt från början. De 2 sista åren har bilen bara körts några enstaka mil av mina föräldrar för besiktning och flyttning mellan olika förvaringsplatser plus en långkörning från Skåne till Mälardalen.
Senaste besiktad augusti 2014 utan anmärkning.
Sällsynt MR2:a säljes.
Jag har en MR2 Rev5 turbo GT-S 1999 Cosmos blue i min ägo som behöver en ny ambitiös "caretaker". Jag har ägt bilen sedan februari 2005 då jag importerade den från England. Det är av de absolut sista MR2 turbobilarna. Inte bara i Europa men även Japan inkluderat. Denna bil är tillverkad maj 1999 och de la ner tillverkningen i augusti 1999.Jag får i ärlighetens namn erkänna att jag inte sett efter denna bil såsom jag egentligen velat de sista åren. Den stod stilla hela 2011 och under förra året så gick den bara 100 mil. Det är en del saker som behöver fixas på bilen men överlag så är det en fräsch bil. För er som inte känner till MR2 modellerna på era 5 fingrar så är denna bil alltså högerstyrd. Finns inga vänsterstyrda turbos senare än 1994 om de inte är hembyggen då MR2 turbo 1995-1999 enbart såldes i Japan. 245 originalkusar är det i Toyotas 3s-gte motor från 1999.
Nästan nya (mindre än 150mil) Goodyear eagle däck runtom på nyrenoverade Toyota 17" TRD T3 sport fälgar
(215/40 fram 245/35 bak) (original 15" fälgar med kassa däck medföljer)
Hjulinställning gjord i samband med däcksbyte i maj 2012
Nytt batteri Biltema (höst 2012)
Bilen har gått 16840mil
(mätaren visar dock bara 12340 mil då den konverterades av Newera Imports när bilen importerades från Japan till England)
(Detta var mätarställningen för 2 år sen, har inte koll på vad den är nu men den har gått mindre än 100 mil sen dess, i princip bara en transport från skåne upp till mälardalen)
Övrigt:
Tein coilovers runtom
TRD rostfritt avgas
Stålspunna bromsslangar
Så länge som jag har ägt bilen så har den bara gått på Mobil 1 olja (5W-40 eller 5W-50 beroende på vad det var bäst pris på vid tillfället) samt tankats på 98 oktan eller V-power
Gammal Kenwood Mask stereo med Cd växlare
Larm med startspärr
Fungerande AC
Saker som behöver åtgärdas:
Låset på förarsidan sönderbrutet, liten skada i lacken runt detta (går att låsa/låsa upp bilen elektriskt men ej med nyckeln på förarsidan)
Fick en bra att veta på en läckande dämpare fram vid förra besiktningen i april 2012
Ena dimljuset ej monterat, drog sönder en bult då jag skulle byta lampa och blev sen ej monterat
Vill egentligen inte sälja bilen men med tanke på hur lite jag kört bilen de sista åren plus att jag planerar en utlandsflytt så är det nog det bästa alternativet.
Pris:74000 Nytt pris 60 000 kr (vill gärna ha input vad ni tycker om detta pris, dessa bilar säljs ju inte dagligen direkt så svårt att sätta en prislapp på den. Har satt priset utefter vad jag tycker den är värd för mig. Får jag för lite för den så ställer jag undan den istället under de åren jag är utomlands)
Bilen står just nu undanställd i trakten kring Arboga.
Senaste besiktad augusti 2014 utan anmärkning.
Sällsynt MR2:a säljes.
Jag har en MR2 Rev5 turbo GT-S 1999 Cosmos blue i min ägo som behöver en ny ambitiös "caretaker". Jag har ägt bilen sedan februari 2005 då jag importerade den från England. Det är av de absolut sista MR2 turbobilarna. Inte bara i Europa men även Japan inkluderat. Denna bil är tillverkad maj 1999 och de la ner tillverkningen i augusti 1999.Jag får i ärlighetens namn erkänna att jag inte sett efter denna bil såsom jag egentligen velat de sista åren. Den stod stilla hela 2011 och under förra året så gick den bara 100 mil. Det är en del saker som behöver fixas på bilen men överlag så är det en fräsch bil. För er som inte känner till MR2 modellerna på era 5 fingrar så är denna bil alltså högerstyrd. Finns inga vänsterstyrda turbos senare än 1994 om de inte är hembyggen då MR2 turbo 1995-1999 enbart såldes i Japan. 245 originalkusar är det i Toyotas 3s-gte motor från 1999.
Nästan nya (mindre än 150mil) Goodyear eagle däck runtom på nyrenoverade Toyota 17" TRD T3 sport fälgar
(215/40 fram 245/35 bak) (original 15" fälgar med kassa däck medföljer)
Hjulinställning gjord i samband med däcksbyte i maj 2012
Nytt batteri Biltema (höst 2012)
Bilen har gått 16840mil
(mätaren visar dock bara 12340 mil då den konverterades av Newera Imports när bilen importerades från Japan till England)
(Detta var mätarställningen för 2 år sen, har inte koll på vad den är nu men den har gått mindre än 100 mil sen dess, i princip bara en transport från skåne upp till mälardalen)
Övrigt:
Tein coilovers runtom
TRD rostfritt avgas
Stålspunna bromsslangar
Så länge som jag har ägt bilen så har den bara gått på Mobil 1 olja (5W-40 eller 5W-50 beroende på vad det var bäst pris på vid tillfället) samt tankats på 98 oktan eller V-power
Gammal Kenwood Mask stereo med Cd växlare
Larm med startspärr
Fungerande AC
Saker som behöver åtgärdas:
Låset på förarsidan sönderbrutet, liten skada i lacken runt detta (går att låsa/låsa upp bilen elektriskt men ej med nyckeln på förarsidan)
Fick en bra att veta på en läckande dämpare fram vid förra besiktningen i april 2012
Ena dimljuset ej monterat, drog sönder en bult då jag skulle byta lampa och blev sen ej monterat
Vill egentligen inte sälja bilen men med tanke på hur lite jag kört bilen de sista åren plus att jag planerar en utlandsflytt så är det nog det bästa alternativet.
Pris:
Bilen står just nu undanställd i trakten kring Arboga.