läckage kylare carina 1993

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
stahre87
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 21 mar 2015, 09:49:51
Bilmodell: carina
Årsmodell: 1993
PostOrt: uppsala
Land (Country): Sverige

läckage kylare carina 1993

Inlägg av stahre87 »

Långkörare till malmö och kylaren började läcka ur en längsgående smal spricka i plasten på övre delen av kylaren.

Lagade tillfälligt med plastsvets och körde från Norrköping till Malmö, malmö till uppsala utan något mer läckage. Men tänkte ändå att det inte är hållbart i längden så att byta kylaren på häcken kanske är på sin plats.
Någon som vet om det är särskild för min automat carina och om ev andra modeller har passande kylare?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: läckage kylare carina 1993

Inlägg av cheetah1 »

Verkar vara olika kylare på automat och manuell, och intressant nog verkar den till automaten vara lite billigare, trots att jag antar att den har en kylare för lådan i sig. Hurvida den går att finna på andra modeller vet jag inte, däremot.
Skriv svar