Kamremsbyte mr2 3s-ge

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
sirius
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 03 aug 2014, 22:49:58
Årsmodell: 0
PostOrt: stockholm

Kamremsbyte mr2 3s-ge

Inlägg av sirius »

Hej

Behöver troligen byta kamrem på min mr2 , den har bara rullat 3000 mil med den befintliga men bilen har stått ett par år, visserligen i värmegarage.. Tror ni att det är nödvändigt?

ifall det behövs bytas, finns det någon på forumet så gör sådant till en bra peng i stockholmsområdet?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4795
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Kamremsbyte mr2 3s-ge

Inlägg av Glenn »

Personligen tycker jag ju att antal mil är betydligt viktigare än tiden, det baserar jag mycket på att kamremmar inte är datummärkta, alltså kan kamremmen vara fem år gammal redan när den sätts dit.. jag ser inte riktigt varför den skulle åldras så mycket snabbare bara för den är monterad.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar