EmilE's MR2 MK1b 87
Postat: ons 27 maj 2015, 21:28:08
Tentke jeg skulle dele prosjektet mitt med dere, har en annen prosjekttråd, så det blir i første omgang bare hentet derifra.
Kjøpte bilen og brukte den litt så ble det lekasje i kjølerøra som går over bensintanken, disse ble byttet og bilen kunne brukes videre.
Bestilte US baklykter og fikk montert disse

Nye felger

Annlegget


Har ikke bilder av 6x9 da de bare sitter i løse kasser bak setene, kommer til å støpe engne kasser helt inn mot chassiet når jeg skal omlakkere og slikt.
Siden det manglet strøm over tenning så satte jeg inn en bryter for å skru annlegget av og på, det er ikke optimalt, men siden ramma uansett var i dårlig stand tenkte jeg at det fikk være løsningen for enn så lenge så får man heller fikse strøm over tenning og ny ramme siden.

Fikk tid til noen timer idag



Montert motorlukeløfter og bagasjelukeløfter


Bagasjelukeløfteren er ikke helt bra, da bolten som skrur fast braketen til den orginale støttemekanismen på toppen egentlig er for lang så den tar borti pakningen på vei opp og ned, så her må jeg fram med vinkelsliperen etterhvert.
Eukontroll tatt og resultatet var en 2erfeil og 2 1erfeil
2er dødgang på ratt, og viser seg at det er slakk i rattstammen i bunn, så må ha den ut og se hva det kan være.
1er feil var skiltlys deffekter bak, og deffekter spylærveskedyser.
Visste seg at det ikke var spylerveske på bilen så ikke rart det ikke fungerte, skiltlys var bare å fikse ledningeer som ikke ble gjort ferdig når det ble byttet til US lykter
Viste seg at det var denne delen her som gummien var utslitt på, som førte til dødgang på rattet

jeg hadde heldigvis en ekstra så fikk byttet denne og dermed var bilen godkjent og skilter hentet ut.
Nye deler som er blitt anskaffet i det siste.
Nye fjærbeinslagre, alle 4

Ny bakskjerm venstre side

Ny bakskjerm høyre side

Nye framskjermer

Disse ble dessverre skadet under frakt, men er nok vesentlig bedre enn det meste andre som er å få tak på alikevel. Bulkene er på den ene og der metallet er bøyd er på den andre er i kontakt med selger anngående delvis refusjon.




Nytt fordelerlokk, rotor og pluggkabler, har og en overhalt fordeler liggendes.
Nye pakninger til targatoppene, nye deksler til hjørnene, nye plastlister, som viste seg at i amerika så er disse faktisk låsbare derav det ekstra hullet, så om disse blir brukt eller de gamle reparert er usikkert. eventuelt skaffe topper fra usa med låser i, må da isåfall ha komplett låsesett slik at alt går på samme nøkkel.

Nye deksler på innsiden av speilene

Nye gulvmatter

Venter fortsatt noen flere deler og enda flere blir bestilt etterhvert, skal hamstre opp å ha mesteparten av deler som trengs på lager så håper jeg på at den får seg en latviatur om et par år
Pakke



Og disse kom i går

Oljeksift er og utført og bilen brukes en del nå, og oppfører seg fint
Kjøpte bilen og brukte den litt så ble det lekasje i kjølerøra som går over bensintanken, disse ble byttet og bilen kunne brukes videre.
Bestilte US baklykter og fikk montert disse

Nye felger


Annlegget


Har ikke bilder av 6x9 da de bare sitter i løse kasser bak setene, kommer til å støpe engne kasser helt inn mot chassiet når jeg skal omlakkere og slikt.
Siden det manglet strøm over tenning så satte jeg inn en bryter for å skru annlegget av og på, det er ikke optimalt, men siden ramma uansett var i dårlig stand tenkte jeg at det fikk være løsningen for enn så lenge så får man heller fikse strøm over tenning og ny ramme siden.

Fikk tid til noen timer idag




Montert motorlukeløfter og bagasjelukeløfter


Bagasjelukeløfteren er ikke helt bra, da bolten som skrur fast braketen til den orginale støttemekanismen på toppen egentlig er for lang så den tar borti pakningen på vei opp og ned, så her må jeg fram med vinkelsliperen etterhvert.
Eukontroll tatt og resultatet var en 2erfeil og 2 1erfeil
2er dødgang på ratt, og viser seg at det er slakk i rattstammen i bunn, så må ha den ut og se hva det kan være.
1er feil var skiltlys deffekter bak, og deffekter spylærveskedyser.
Visste seg at det ikke var spylerveske på bilen så ikke rart det ikke fungerte, skiltlys var bare å fikse ledningeer som ikke ble gjort ferdig når det ble byttet til US lykter
Viste seg at det var denne delen her som gummien var utslitt på, som førte til dødgang på rattet

jeg hadde heldigvis en ekstra så fikk byttet denne og dermed var bilen godkjent og skilter hentet ut.
Nye deler som er blitt anskaffet i det siste.
Nye fjærbeinslagre, alle 4

Ny bakskjerm venstre side

Ny bakskjerm høyre side

Nye framskjermer

Disse ble dessverre skadet under frakt, men er nok vesentlig bedre enn det meste andre som er å få tak på alikevel. Bulkene er på den ene og der metallet er bøyd er på den andre er i kontakt med selger anngående delvis refusjon.




Nytt fordelerlokk, rotor og pluggkabler, har og en overhalt fordeler liggendes.

Nye pakninger til targatoppene, nye deksler til hjørnene, nye plastlister, som viste seg at i amerika så er disse faktisk låsbare derav det ekstra hullet, så om disse blir brukt eller de gamle reparert er usikkert. eventuelt skaffe topper fra usa med låser i, må da isåfall ha komplett låsesett slik at alt går på samme nøkkel.

Nye deksler på innsiden av speilene

Nye gulvmatter

Venter fortsatt noen flere deler og enda flere blir bestilt etterhvert, skal hamstre opp å ha mesteparten av deler som trengs på lager så håper jeg på at den får seg en latviatur om et par år

Pakke




Og disse kom i går


Oljeksift er og utført og bilen brukes en del nå, og oppfører seg fint
