
Celica Supra MK2 1986
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: fre 18 maj 2018, 14:11:51
- Bilmodell: Celica Supra Mk2
- Årsmodell: 1986
- PostOrt: Sundsvall
- Land (Country): Sverige
Celica Supra MK2 1986
Tog ut min Supra Mk2 efter vintervilan, den gick hur bra som helst i 2 dagar. Nu startar den och går bra på tomgången, men är bilen varm så går den bedrövligt vid + 1000 varv. Går ok till att börja med vid kallstart, men börjar gå sämre när den börjar bli varm. Någon som har en aning? Finns det ngt kallstarts "spjäll" som kan fastna? Eller är det ngt så enkelt som bränslefilter. plz Help!! 

- MartZink
- Pay User
- Inlägg: 168
- Blev medlem: mån 22 maj 2017, 16:02:54
- Bilmodell: MR2 NA-Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Norrtälje
- Land (Country): Sverige
Re: Celica Supra MK2 1986
Har du nån aning om den går för snålt eller för fett? svartryker det?
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Celica Supra MK2 1986
Vet inte riktigt hur dessa fetar på när dom är kalla, försöker tänka tillbaka på min Camry 88, hur den styrningen funkade. Undrar om inte det första du borde kolla är vattentempgivaren. Tror inte dessa använder nån särskild kallstartsspridare, men gör den det så kan man tänka sig att den har fastnat öppen. I övrigt är det nog inte så mycket krimskrams som kan krångla på en sån här, som påverkas av motortemperaturen.
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: fre 18 maj 2018, 14:11:51
- Bilmodell: Celica Supra Mk2
- Årsmodell: 1986
- PostOrt: Sundsvall
- Land (Country): Sverige
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: fre 18 maj 2018, 14:11:51
- Bilmodell: Celica Supra Mk2
- Årsmodell: 1986
- PostOrt: Sundsvall
- Land (Country): Sverige
Re: Celica Supra MK2 1986
Ryker inte svart, luktar ganska mkt soppa när jag försöker gasa.
Hällde i Insprutnings rengöring sista tanken, har ca 1/4 tank kvar på den. På ett halvår borde inte soppan bli dålig. Fick svar på ett amerikanskt forum brönslefiltret var svårt att byta. Satt dåligt till, erfarenhet på det?
Hällde i Insprutnings rengöring sista tanken, har ca 1/4 tank kvar på den. På ett halvår borde inte soppan bli dålig. Fick svar på ett amerikanskt forum brönslefiltret var svårt att byta. Satt dåligt till, erfarenhet på det?
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Celica Supra MK2 1986
Ja, om jag återigen ska referera till min Camry så var det ett helvete på den, tog mig nog två dagar. Och inte gick den någe bättre efteråt heller. Hittade tillslut att driftstörningarna på den (sannolikt inte relevant i ditt fall) berodde på att det skvätte kylvätska från en spricka i övre gaveln på kylaren rätt in i tändfördelaren...
Bensin borde inte bli så dålig på ett halvår att bilen inte går som den ska. Du tappar nog lite effekt, den förlorar en del i sitt energivärde, men inte så mycket att bilen inte ska gå.
Nä, jag tror på antingen motortempgivare eller kallstartsspridare, givet att den har en sån.
Bensin borde inte bli så dålig på ett halvår att bilen inte går som den ska. Du tappar nog lite effekt, den förlorar en del i sitt energivärde, men inte så mycket att bilen inte ska gå.
Nä, jag tror på antingen motortempgivare eller kallstartsspridare, givet att den har en sån.