Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Jag har ett väldigt udda problem i min GT4, den startar normalt och låter som den ska på tomgång. Gasar man till lite kommer det ett knackande/rasslande ljud, men endast vid gaspådrag över 1500rpm.
Jag har försökt lyssna varifårn i motorn ljudet kommer och det låter som att det är från toppen.
Toppen är nyrenoverad, och blocket var fräscht när motorn byggdes i höstas.
Har någon av er en minsta aning om vad det kan vara?
Förutom vev/ramlager
Vi kikade med stetoskop, ljudet kommer från toppen. Det är ett tickande ljud från toppen.. Det är tre som lyssnat varav en toyotamek, alla hör att ljudet kommer från toppen.
nirben skrev:Vi kikade med stetoskop, ljudet kommer från toppen. Det är ett tickande ljud från toppen.. Det är tre som lyssnat varav en toyotamek, alla hör att ljudet kommer från toppen.
Toyotamekanikern borde ju rimligtvis kunna konstatera vad detta är för problem tycker jag .
Kan detta vara nåt strul med ventilerna?
Du talade om ett tickande ljud å då är det första jag tänker på ventilerna.....
När jag fick vevlager ras på min st165 var jag också säker på först det var något i toppen först.
Som du förklarar tycker jag det låter likadant.
Om det nu inte är så att en Tvis bricka släppt.
Men jag sätter en peng på lager ras!