Tändningslås till Toyota Avensis Kombi 1.8 VVT-i 2008 har väntat i över 2 månader.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Fogass
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 05 sep 2023, 06:32:08
Bilmodell: Toyota Avensis Kombi 1.8 VVT-i
Årsmodell: 2008
PostOrt: Kinna
Land (Country): Sverige

Tändningslås till Toyota Avensis Kombi 1.8 VVT-i 2008 har väntat i över 2 månader.

Inlägg av Fogass »

Min Toyota' s tändningslås gick mekaniskt sönder en morgon i juni när jag skulle till jobbet. Det fannns inget motstånd alls när jag vred om nyckeln samt att instrumentpaneler och allt lyste så de gick inte att stänga av. Jag fick helt enkelt skruva bort ena poolen på batteriet för att strömmen inte skulle stå på. Jag har REDGO vägassistans så de hjälpte mig att bärga bilen till en närliggande verkstad, i detta fall "Mekonomen". De skulle beställa ett nytt lås och gav mig en tid i slutet på juni när de skulle fixa detta. Sedan dess har datumet skjutits upp otalaliga gånger, för att de inte får hem något tändningslås (som har med någon kodning att göra). De får ett nytt bekräftelsedatum hela tiden. Är dett vanligt att man får vänta så här länge verkligen? Går detta att lösa på något annat vis? Tycker det verkar väldigt konstigt att man ska behöva vänta så länge på en hyfsat vanlig bil som aldrig krånglar annars? Jag är lekman i ämnet så jag vore tacksam för svar.

Mvh/Tomas