1978 Toyota Corolla KE20 (Sprinter?)

Här skriver vi om våra bilar, vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen, endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Med Classics menar vi modeller som kom före den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
jeremiasvalsten
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 30 okt 2023, 13:48:17
Bilmodell: toyota corolla ke20
Årsmodell: 1978
PostOrt: Malmö
Land (Country): Sverige

1978 Toyota Corolla KE20 (Sprinter?)

Inlägg av jeremiasvalsten »

Skärmavbild 2023-09-27 kl. 18.07.20.png
Skärmavbild 2023-09-27 kl. 18.07.20.png (1.28 MiB) Visad 5654 gånger
Hej! Jag har gått och blivit toyota ägare och hittade en fantastiskt vacker bil (ke20). Tror eventuellt den är äldre än 1978 då en som kan dessa bättre än mig menar att de kan vara en "överskotts-lagers-bil"? men inget jag vet. ska kolla chassi-nr vid tillfälle.

Den är tyärr väldigt rostig och kräver en del jobb. Men relativt komplett. Stått ute på ett fält/åker/vid en lada och var halvt igenväxt av brännässlor när jag köpte den:)

går även att följa resan på min youtube om man är intresserad [youtube]https://youtu.be/Sd3f1nd2JOo?si=1NQWcu3i4MIzuTd8[/youtube]

hoppas få god och trevlig hjälp av er här på forumet :)

En sak jag vet saknas på den är bladfjädrar där bak - verkar som det kan vara svårt att få tag på? kan man konvertera till nån annan lösning eller var har ni för tankar och idéer om det?

Med vänlig hälsning,
Jeremias Valsten