Intressekoll 3S-GTE racemotor i delar

Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser

Moderator: cheetah1

Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Pipedreams
Sponsor
Inlägg: 837
Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
Årsmodell: 97
PostOrt: Ludvika
Land (Country): Sverige
Företagsnamn: Pipedreams
Kontaktperson: Håkan
Ort: Ludvika

Intressekoll 3S-GTE racemotor i delar

Inlägg av Pipedreams »

Funderar på att bygga på en helt annan motor i den bakhjulsdrivna, så därför kollar jag intresset för mina delar till den "gamla" motorn.
Det som finns är:
Block st202 med fräsch vevaxel
Topplock st202
ARP topplocksbult m11
ARP ramlagerbult
Omega kolvar 86,5m borr
Autoverdi vevstakar
Ferrea ventiler 1mm större bde in och ut
Ferrea dubbla ventilfjädrar
Ferrea aluretainers
Kelford kamaxlar, 296grader avgas 272grader insug
Fidanza kamdrev

Det som behövs för att plocka ihop den är borrning, balansering, lager och en oljepump.
Jag kan även sälja delarna ihop med en komplett gen3 motor istället om man vill ha en mer komplett utgångsmotor.
Allt säljs helst i klump men vid bra bud kan delar övervägas att säljas separat.

Riktpris: 35000:-
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374