Bromsokbak Avensis.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Knutaugust
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 27 apr 2024, 17:48:09
Bilmodell: Avensis 177hk Diesel D4D
Årsmodell: 2007
PostOrt: Västervik

Bromsokbak Avensis.

Inlägg av Knutaugust »

Hej. Ny på forumet, jag har dock kollat lite i sök efter mitt problem men det verkar variera från årsmodell .. Nåväl.
Frågan är: Avensis Kombi -07 Diesel 177hk D4D. Behöver uppdatera bromsarna på den, bak har jag satt in nya handbromsbackar med ny monteringssats, ny skiva, Bromsoket däremot det vill jävlas lite då jag försöker pressa tillbaka det med en stor rörtång.
Funkar inte det eller? Jag har tryckt fram kolven lite smort som f-n men det går inte att pressa tillbaka kolven.. Kan någon förklara vad jag gör för fel, och hur jag skall göra? Tack på förhand.
Knutaugust
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 27 apr 2024, 17:48:09
Bilmodell: Avensis 177hk Diesel D4D
Årsmodell: 2007
PostOrt: Västervik

Re: Bromsokbak Avensis.

Inlägg av Knutaugust »

Nu som först blev det publicerat... jaja.. Jag har fixat problemet själv nu..
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1626
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Bromsokbak Avensis.

Inlägg av Neblade »

Knutaugust skrev: tor 02 maj 2024, 17:25:55 Nu som först blev det publicerat... jaja.. Jag har fixat problemet själv nu..
Hej och välkommen till forumet! :)

Du skrev ditt första inlägg lör 27 apr 2024, 18:11, jag godkände det först ett drygt dygn senare sön 28 apr 2024, 22:45.
Vi kräver att alla nyregistrerade användare skriver ett par inlägg som granskas manuellt av mig eller Daniel, på så sätt minimerar vi mängden spam-konton på forumet. Det slinker i dagsläget igenom mellan 2-5 spamkonton per dag som vi avvisar och blockerar, ursäkta att du fick vänta lite på att få ditt inlägg godkänt och skönt att du löste problemet. :thumbup:

Med vänliga hälsningar
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
riclin
Inlägg: 238
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Bromsokbak Avensis.

Inlägg av riclin »

Neblade skrev: tor 02 maj 2024, 21:15:28
Knutaugust skrev: tor 02 maj 2024, 17:25:55 Nu som först blev det publicerat... jaja.. Jag har fixat problemet själv nu..
Hej och välkommen till forumet! :)

Du skrev ditt första inlägg lör 27 apr 2024, 18:11, jag godkände det först ett drygt dygn senare sön 28 apr 2024, 22:45.
Vi kräver att alla nyregistrerade användare skriver ett par inlägg som granskas manuellt av mig eller Daniel, på så sätt minimerar vi mängden spam-konton på forumet. Det slinker i dagsläget igenom mellan 2-5 spamkonton per dag som vi avvisar och blockerar, ursäkta att du fick vänta lite på att få ditt inlägg godkänt och skönt att du löste problemet. :thumbup:

Med vänliga hälsningar
Starkt jobbat, år efter år! Verkligen! Tumme upp på det :thumbup:
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1626
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Bromsokbak Avensis.

Inlägg av Neblade »

riclin skrev: fre 10 maj 2024, 14:18:24 Starkt jobbat, år efter år! Verkligen! Tumme upp på det :thumbup:
Nåväl, vi var lite fler moderatorer förr. Det var förvisso även mer aktivitet på forumet förr. ;)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Skriv svar