Prius Gen3 2010

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
GT4-R
Inlägg: 445
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 19:41:47
Bilmodell: ST205 Avensis 2,4.Nya audiq3
Årsmodell: 0
PostOrt: Gävle Gräddö
Land (Country): Håkan

Prius Gen3 2010

Inlägg av GT4-R »

Provar på nytt då allt jag hade skrivit försvann då bilder skulle läggas in suck..

Dax att prova Gen 3 körde ju Gen 2 en sommar med en resa bla till europa. älskade Gen 2 det var en underbar bil för plånbok och så var det kul att tävla med sig själv att få ner förbrukningen..
Sen är ju en Prius rena "hotell rummet"när de var fullt på de vanliga hotellen. Då är bara ställa in önskad temp och sova skönt. :lol:

Första intrycket blir lite rörigt då de är mycke siffror att kolla in. Gen2 var lite mer basic. men efter stund så faller allt på plats.

Ev mode läget är bättre, nu går de köra fortare 49-50 istället för 45-46 som i Gen 2 .Mycket bättre då man kan köra el lättare i stadsmiljön.

Eco mode verkar vara att kliman går på sparlåga

Power mode verkar vara en onödig knapp, för i normalläget så blir det ju power mode automatisk vid fullgas??

Popup med hast i framrutan bra grej.

USB uttag:)

Det roligare är ju att bilen har blivit snyggare på alla punkter.Köregenskaperna är ju natt och dag mot Gen 2. bra jobbat toya!

Bilen vägde nära 1400kg på den våg jag avände,mer än förra men märks knappast med de nya chassit.

Tyvärr var det mycke vägbuller ljud, blev besviken grymt där.. Har nya impreza och den är bra mycke tystare.


Orkar inte skriva mer då jag är sur än för att allt jag skrev bara försvann.
Lägger upp bilder lite som de blir plus en film snutt

Film
http://www.youtube.com/watch?v=OuxENqUk0ls


Bilder

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Har massa bilder men gillar inte datorer just nu då uppladdning av bilder funkar så bra...
Kört: Impreza 2009, C 4 2011, Avensis 2,4 kombi executiv svart skinn:)
ST205, GT4-R, Aygo 2009, Auris 2008, Prius 2011.
Avensis 10a Prenium olivgrön 2,0


Kör nu q3 2019 och nu en corolla 1999 1.3 Golf sportcombi dsg 2016