Parking brake inoperable

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
StefanE
Bilmodell: Toyota Avensis
Årsmodell: 2012
PostOrt: Västerfärnebo

Parking brake inoperable

Inlägg av StefanE »

Hej!

Någon kanske vet något. Min Avensis 2012. Fått upp "parking brake inoperable" på displayen. Jag kan inte lägga ur pareringsbromsen med reglaget i bilen, däremot lossar den automatiskt när jag släpper på kopplingen. Så det går att köra. Fick det här problemet en gång förra vintern när det hade regnat och vart 0-gradigt men då försvann det. Nu verkar det inte göra det än i alla fall. Har bytt själva enheten/parkeringsbromsen under bilen för något år sedan då det tydligen va en svag punkt på årsmodellen. Någon som har en idé om vad problemet kan vara? Det är ju någon kontakt som inte funkar.