Sida 1 av 1

4A-GE kamremsbrott

Postat: mån 19 okt 2009, 13:43:15
av supra3
Hej en funderig om 4A-GE motorn i en Corolla cs får kamremsbrott heller att den "hoppar" klarra sig ventiler & kolvar från att skadas så att det är bara att byta rem så ska allt fungera?

Mvh Kenta

Re: 4A-GE kamremsbrott

Postat: mån 19 okt 2009, 15:57:24
av Nizzehult

Re: 4A-GE kamremsbrott

Postat: sön 25 okt 2009, 10:14:58
av Fabian
är du helt säker på att en högkompressionsmotor som 4A-GE klarar ett kamremsbrott? det låter otroligt i mina öron, men är det så öppnas många möjligheter på marknaden av motorer och bilar för mig :)

Re: 4A-GE kamremsbrott

Postat: sön 25 okt 2009, 11:08:49
av Nizzehult
Säker är jag inte men enligt en Toyotamek som jag pratat med så är det iaf så på äldre modeller.
Vad som sedan menas med äldre modeller är svårt att säga...

Re: 4A-GE kamremsbrott

Postat: sön 25 okt 2009, 11:34:25
av ST185
Haft kamremsbrott på en 4age, bara dit med en ny rem å ut å köra igen :)

Re: 4A-GE kamremsbrott

Postat: sön 25 okt 2009, 12:42:11
av Dale
Det är väll bara Starletens 12 ventilsmotor som inte klarar brott?

Re: 4A-GE kamremsbrott

Postat: sön 25 okt 2009, 18:29:04
av svea
Har även hört att 4E-FE inte heller klarar ett brott?

Re: 4A-GE kamremsbrott

Postat: sön 25 okt 2009, 18:52:57
av Fabian
snart bud på att göra ett test, alt mäta upp. det måste finnas siffror på ventillyft och storlek på förbränningsrum? kolvarna är ju jackade, har svårt att tro att det är det för att ventilerna ska kunna vara fullt öppna vid ÖD.

Re: 4A-GE kamremsbrott

Postat: sön 25 okt 2009, 20:09:56
av Johnny Blade
Om toppan är planad nån gång så kan det bli riskabelt,annars så är det grönt(ingen egen erfarenhet).