Sida 1 av 1

Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Postat: lör 14 mar 2009, 09:51:41
av Henrik
Letar koppling till min mr2 turbo. Måste stå pall för gen3 bpu. Känns som om sinter är lite overkill? Hur har organiska lameller funkat för er andra? Vad för tryckplatta?

Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Postat: tis 17 mar 2009, 13:04:11
av krutis
köp en som klarar lite mer hk bara. har du bpu och ska stanna där funkar typ alla eftermarknads kopplingar som e lite starkare än original.

Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Postat: mån 23 mar 2009, 07:57:00
av Emman
original ska iaf vara bra klen

Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Postat: mån 23 mar 2009, 08:47:08
av Larco
Tror att sinterlamell slits lite snabbare än en hel lamell också pga den mycket mindre anläggningsytan. Jag hade en 4-pucks i min gamla st165a, den tog helslut på 2500 mil :?
Visst var man väl lite elak mot den emellanåt men inget överdrivet. Kanske är så med de flesta eftermarknadskopplingar, det vet jag inte :think:
Sen är en puck-lamell ingen direkt fröjd att åka med till vardags om du nu gör det. Köer är bara att glömma... Av, på, av, på.... Hugger som fan om man inte håller varv på motorn.

Köp dig till ett kopplingskit ex. RPS Max (stadig tryckplatta) med vanlig rund lamell eller liknande så tror jag du blir nöjd. Själv kommer jag köra tvåskivigt i sommar :twisted:

Re: Koppling till mr2 turbo, sinter eller vanlig?

Postat: mån 23 mar 2009, 10:23:44
av Henrik
Jag har en RPS streetmax delsinter 6puck på gt4an, men tror de blir en eftermarknads, uppgraderad med original lameller och hårdare tryckplatta.. Bilen kommer kanske ha runt 300hk och brukas som sommarbil med lite lek. Blir jobbigt med sinter då..