mest körglädje? Mk3 eller st 165/ alt st162tic?
Postat: ons 09 dec 2009, 10:57:56
hej håller på och funderar mkt på vilken av toyotorna är det mest körglädje i. Kanske mr 2 har mest körglädje men hur är det igentligen?
Jag har köpt en mk3 och en st 165 samt st 162 och mr2 i gt4 spelet för att testa dom olika. Har själv bara ägt och kört några mk 3 samt st 162.
Mk3 känns lite tung och klumpig speciellt sänkt då känns den som en järn platta med hjul på. Den har en mäktig kör känsla och underbart ljud i maskin. karaktären är lite last bil s lik drar bra mellan 2700-5500rpm men blir roligare hur mer man höjer ladd. Känns gedigen i driv lina och chassi men ej inredning mässigt en tung gt vagn helt enkelt men med otrolig kapacitet. Finns massor mer att skriva.
St 162 känns bra med roligt chassi ganska bra orr i maskin men är lite tråkigt ljud. Körglädje n höjs av att maskin går att varva till 7300rpm. Känns styv i chassi och med en känsla att tyngdpunkten är låg. Lite lik supran förutom att celica n väger ett halft ton mindre. Och det genererar körglädje på små vägar. St 162 ligger mkt bra på vägen enligt vad jag tycker om jag jämför med alla andra bilar jag kört. Kör mest bmw annars. E 30 e34 e32 e39 alla igår varit med dom större 6 orna och v8 samt v12.
Hur som helst förtas körglädjen lite med att det är vajrar mellan låda och spak ställ ihop med dåliga synk ringar är ingen bra komb. Plus att vajrar na kostar 3500kr st. Bara det gör att man inte till rycka i spak en i onödan direkt.
Kopplingen är ingen höjdare heller på st 162.
Mr 2 ?
St 165 tja vad jag kan läsa mej till kan den kasa på fram däcken om man pressar den. Har prövat den i gt 4 spelet och den känns förvånansvärt bra där. Lätt körd. Mer lätt körd än mk 3 an känns spelet som lite mer känslig i röven.
Tycker att känslan i spelet man får av mk3 är hyffsat lik verkligeten på det lilla taget det går att efterlikna och förmedla känsla.
Men ni som har kanske ägt bilararna i fråga eller dom jag inte ägt . Hade varit kul och höra vad ni tycker.
Med körglädje menar jag i stora hela. Motor ljud känsla i driv lina och väg hållning hur den är att köra lätt spakad m.m.
Tex är det ofta väldigt lätt att spaka och köra en bmw bra. Dom är lätta att få hyffsade tider på bana som svänger och även dom som är rakt fram. Det tyder på en bra avstämd driv lina och motor samt bra spak känsla.
Mvh johannes
Jag har köpt en mk3 och en st 165 samt st 162 och mr2 i gt4 spelet för att testa dom olika. Har själv bara ägt och kört några mk 3 samt st 162.
Mk3 känns lite tung och klumpig speciellt sänkt då känns den som en järn platta med hjul på. Den har en mäktig kör känsla och underbart ljud i maskin. karaktären är lite last bil s lik drar bra mellan 2700-5500rpm men blir roligare hur mer man höjer ladd. Känns gedigen i driv lina och chassi men ej inredning mässigt en tung gt vagn helt enkelt men med otrolig kapacitet. Finns massor mer att skriva.
St 162 känns bra med roligt chassi ganska bra orr i maskin men är lite tråkigt ljud. Körglädje n höjs av att maskin går att varva till 7300rpm. Känns styv i chassi och med en känsla att tyngdpunkten är låg. Lite lik supran förutom att celica n väger ett halft ton mindre. Och det genererar körglädje på små vägar. St 162 ligger mkt bra på vägen enligt vad jag tycker om jag jämför med alla andra bilar jag kört. Kör mest bmw annars. E 30 e34 e32 e39 alla igår varit med dom större 6 orna och v8 samt v12.
Hur som helst förtas körglädjen lite med att det är vajrar mellan låda och spak ställ ihop med dåliga synk ringar är ingen bra komb. Plus att vajrar na kostar 3500kr st. Bara det gör att man inte till rycka i spak en i onödan direkt.
Kopplingen är ingen höjdare heller på st 162.
Mr 2 ?
St 165 tja vad jag kan läsa mej till kan den kasa på fram däcken om man pressar den. Har prövat den i gt 4 spelet och den känns förvånansvärt bra där. Lätt körd. Mer lätt körd än mk 3 an känns spelet som lite mer känslig i röven.
Tycker att känslan i spelet man får av mk3 är hyffsat lik verkligeten på det lilla taget det går att efterlikna och förmedla känsla.
Men ni som har kanske ägt bilararna i fråga eller dom jag inte ägt . Hade varit kul och höra vad ni tycker.
Med körglädje menar jag i stora hela. Motor ljud känsla i driv lina och väg hållning hur den är att köra lätt spakad m.m.
Tex är det ofta väldigt lätt att spaka och köra en bmw bra. Dom är lätta att få hyffsade tider på bana som svänger och även dom som är rakt fram. Det tyder på en bra avstämd driv lina och motor samt bra spak känsla.
Mvh johannes