Handbroms celica st162

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
jocke24
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 19:39:41
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1987

Handbroms celica st162

Inlägg av jocke24 »

Tjena!. Jag har en fråga angående handbromsen på en celica st162 1987. Jag har länge planerat att renovera bromsarna på min celica!, men lyckas inte hitta handbromsbackar på mekonomens hemsida till just celican. Vilka andra toyota modeller delar samma konstruktion/delar!?.

//J
meanstreak
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 03 feb 2010, 10:11:10
Bilmodell: st165
Årsmodell: 0

Re: Handbroms celica st162

Inlägg av meanstreak »

Toyota original är säkert minst lika billiga,bla bromsskivorna jag köpte till min var betydligt billigare på Toyota.
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: Handbroms celica st162

Inlägg av Larco »

Kolla med toyota du.

Här kan du annars jämföra artikelnummer, få fram ca priser på originaldelar mm http://www.toyodiy.com/ ;)
Sidan kan vara lite klurig i början, men den är grymt användbar när man hittar på den.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1621
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linghem
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Handbroms celica st162

Inlägg av Neblade »

Backarna är dyra, så mycket minns jag.
Rätt sällan att de slits ut dock. Men det beror väl på hur mycket man använder dem när man kör. ;) Är backarna verkligen utslitna? Det räcker inte med att rengöra och smörja upp vajrar etc och justera in allt igen?

Bättre begagnat kanske?
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
jocke24
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 19:39:41
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1987

Re: Handbroms celica st162

Inlägg av jocke24 »

Tack för alla svar!. Jag fick ju nedslag på sbp för att handbromsen inte tog på höger sida. Efter det spännde jag handbromsen/backarna, och nu tar den ju på båda :). Men jag undrade bara, eftersom bromsarna börjar bli lite utslitna runt om, så tänkte jag att det kanske skulle vara bra att byta backarna ochså!. Jag ska ringa toyota då och fråga vad dom tar för backarna ;).
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Handbroms celica st162

Inlägg av Jonex »

MECA fick iaf fram backar till min St165 ( Gt4 ) och den kartongen står det Camry på.. Så om du har tur så kanske det passar. Använd länken du fick och jämför gti och Gt4 och kanske Camry från samma årsmodell då.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Skriv svar