S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
Moderator: cheetah1
Kategoriregler
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
Försäljning eller uthyrning av Toyota-relaterade delar och bilar. Glöm inte att ange S: för säljes eller U: för uthyrning och riktpris samt vart i landet bilen/delarna finns!
Alla diskussioner måste tillhöra annonsens ämne.
Håll tråden kort och uppdatera/editera första inlägget vid svar på frågor så vi andra slipper läsa igenom hela tråden.
Företag hänvisas till Företagsannonser
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
Jag kommer inom nån vecka hämta hem några motorer från borrning och balansering. Tänkte lägga ut annons i tid så man kanske kan bli av med dom fortare.
Den första är ett 5S-FE block från -00 som har den (nya) gjutningen. Det starkaste standardblocket man kan få tag i till dessa motorer. Smidda CP-pistons kolvar anpassade för 3S-GTE topplock, smidda SPM-stakar och clevite lager. ARP mainstuds. Balanserad och polerad vevaxel.
En bottendel som står pall för 800hk.
Pris: 20000:-
De andra 2 är 3S-GE gen3-block med smidda Omega kolvar, Grupp-A spec. Den ena har smidda Verdi-stakar, den andra har smidda SPM-stakar och Clevite lager. Balanserad och polerad vevaxel. Klarar gott och väl av 500hk.
Pris: 15000:-/st
Beroende på vad DU har för bil så fixar jag till nippel för olja till turbo. Ska man köra gen3 tråg är det enklast att ta ut olja där. Om den ska monteras i en gt-4 så slipar jag av blocket så det passar ihop med fördelningslådan. Jag kommer även tvätta, måla och montera ihop dom om så önskas. Ska det prutas så får man fixa dessa detaljer själv.
Den första är ett 5S-FE block från -00 som har den (nya) gjutningen. Det starkaste standardblocket man kan få tag i till dessa motorer. Smidda CP-pistons kolvar anpassade för 3S-GTE topplock, smidda SPM-stakar och clevite lager. ARP mainstuds. Balanserad och polerad vevaxel.
En bottendel som står pall för 800hk.
Pris: 20000:-
De andra 2 är 3S-GE gen3-block med smidda Omega kolvar, Grupp-A spec. Den ena har smidda Verdi-stakar, den andra har smidda SPM-stakar och Clevite lager. Balanserad och polerad vevaxel. Klarar gott och väl av 500hk.
Pris: 15000:-/st
Beroende på vad DU har för bil så fixar jag till nippel för olja till turbo. Ska man köra gen3 tråg är det enklast att ta ut olja där. Om den ska monteras i en gt-4 så slipar jag av blocket så det passar ihop med fördelningslådan. Jag kommer även tvätta, måla och montera ihop dom om så önskas. Ska det prutas så får man fixa dessa detaljer själv.
Senast redigerad av Pipedreams den fre 12 mar 2010, 11:28:30, redigerad totalt 3 gång.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
Nu har jag fått hem motorerna. Buda på.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
Nya priser. Ska bort!!
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
- Hansen
- Inlägg: 492
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
- Bilmodell: Mr2- Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Järvsö
- Land (Country): Sweden
- Ort: Järvsö
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
Gud va jag vart sugen på 5s-gte blocket, hmm måste ta mig en funderare å hoppas att blocket är kvar när jag väl bestämt mig 

Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
5S reserverad.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
aningen sugen på en 3s bottendel . försöka luska fram pengar 

-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
Jag kan ge 3000:- för din gamla bottendel i inbyte.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
låter lockandePipedreams skrev:Jag kan ge 3000:- för din gamla bottendel i inbyte.

-
- Inlägg: 68
- Blev medlem: fre 13 mar 2009, 09:24:01
- Bilmodell: mr2
- Årsmodell: 91
- Ort: Falkenberg
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
vad får man i inbyte mot 3st block? 

http://www.citius.se
Sveriges snabbaste mr2a runt banan?
Sveriges snabbaste mr2a runt banan?
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: S: 5S-GTE och 3S-G(T)E Smidda bottendelar
Haha. Det var nog lite fler än jag har råd att göra iordning på ett tag. Men ge mig ett bud så får jag väl fundera på det också.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374