S: Svensksåld ST205:an -96,med motor i delar 75000:-
Postat: lör 06 feb 2010, 13:23:20
Svensksåld Toyota Celica ST205 (Den sista av 6st)
Årsmodell 1996
Under 9000 mil
Full service (En stämpel fattas men kvitto på den servicen finns)
Läderklädsel
AC
Vita OZ rallyfälgar med dubbdäck
Facelift fälgarna med odubbade vinterdäck
Mycket fräsha sommardäck till ovanstående
Moddar;
*Grupp A grenrör
*Flödespreppad turbo (original CT20B)
*Tial 46mm extern Wastegate
*Tial 50.5mm Dumpventil
*Civinco BC500 Piggyback
*Fidanza Aluminiumsvänghjul
*RPS koppling (Tryckplatta+organisk lamell eller ny 6pucks sinter)
*Avgassystem 3" Hela vägen, Rostfritt Ferrirta med racecat
*Ventilerade orginalbromsskivor med EBC GreenStuff bromsbelägg
*GReddy Turbo Timer
*18" OZ Superleggerafälgar
Hela historiken om bilen finns på http://web.comhem.se/~u95137892/historik.html
Bilen står uppallad och utan motor, jag klarade inte att sänka ner den, se;
http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... f=10&t=744
Blocket i centralgaraget och alla lösa motordelar i garderoben i min lägenhet.
Det som hänt med motorn är att 4:ans kolv har smält.
Anledningen diskuteras på;
http://toyotaklubben.se/viewtopic.php?t ... t=motorras
Det som bla behöver göras är att skaffa packningssats och lämna in motorn på borrning och balansering.
Sen måste Civinco kontaktas angående motorstyrning, har 3st enheter nu och en är inte kompatibel med bilen, en är glapp, och en reglerar inte laddtrycket (De har 10 års garanti så det ska vara gratis).
Och nya crush tubes, kamrem, tändstift, oljefilter behövs.
Det är vad jag kan komma på just nu...
Andra nackdelar (Förutom att motorn är ett stort pussel, tog bilder och märkte upp delar men det är nog bra om någon som är van plockar ihop den);
Bilen är mycket dammig efter att ha stått uppallad i ett centralgarage länge.
Mindre buckla (ca 3*7cm) på höger framskärm, spacklad och slipad och sedan lackat med bättringsfärg ,ca 1 dm2 fält, syns inte på lite håll.
Vanliga stenskotten på huven, syns inte heller på lite håll.
Det kom ett mindre "klonk" i början när man backar (någon bussning som kanske behöver bytas), det hörs inga missljud när man kör framåt.
Alla delar som jag har skickas med.
Priset är absolut inte diskuterbart. Får jag inte 75000:- så får jag ta mig i kragen och lämna in bilen först men då blir det helt annat pris när den ska säljas.
Kontakta mig via PM, läs gärna historiken på min hemsida först då den förklarar det mesta...
MVH
Mattias
Årsmodell 1996
Under 9000 mil
Full service (En stämpel fattas men kvitto på den servicen finns)
Läderklädsel
AC
Vita OZ rallyfälgar med dubbdäck
Facelift fälgarna med odubbade vinterdäck
Mycket fräsha sommardäck till ovanstående
Moddar;
*Grupp A grenrör
*Flödespreppad turbo (original CT20B)
*Tial 46mm extern Wastegate
*Tial 50.5mm Dumpventil
*Civinco BC500 Piggyback
*Fidanza Aluminiumsvänghjul
*RPS koppling (Tryckplatta+organisk lamell eller ny 6pucks sinter)
*Avgassystem 3" Hela vägen, Rostfritt Ferrirta med racecat
*Ventilerade orginalbromsskivor med EBC GreenStuff bromsbelägg
*GReddy Turbo Timer
*18" OZ Superleggerafälgar
Hela historiken om bilen finns på http://web.comhem.se/~u95137892/historik.html
Bilen står uppallad och utan motor, jag klarade inte att sänka ner den, se;
http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... f=10&t=744
Blocket i centralgaraget och alla lösa motordelar i garderoben i min lägenhet.
Det som hänt med motorn är att 4:ans kolv har smält.
Anledningen diskuteras på;
http://toyotaklubben.se/viewtopic.php?t ... t=motorras
Det som bla behöver göras är att skaffa packningssats och lämna in motorn på borrning och balansering.
Sen måste Civinco kontaktas angående motorstyrning, har 3st enheter nu och en är inte kompatibel med bilen, en är glapp, och en reglerar inte laddtrycket (De har 10 års garanti så det ska vara gratis).
Och nya crush tubes, kamrem, tändstift, oljefilter behövs.
Det är vad jag kan komma på just nu...
Andra nackdelar (Förutom att motorn är ett stort pussel, tog bilder och märkte upp delar men det är nog bra om någon som är van plockar ihop den);
Bilen är mycket dammig efter att ha stått uppallad i ett centralgarage länge.
Mindre buckla (ca 3*7cm) på höger framskärm, spacklad och slipad och sedan lackat med bättringsfärg ,ca 1 dm2 fält, syns inte på lite håll.
Vanliga stenskotten på huven, syns inte heller på lite håll.
Det kom ett mindre "klonk" i början när man backar (någon bussning som kanske behöver bytas), det hörs inga missljud när man kör framåt.
Alla delar som jag har skickas med.
Priset är absolut inte diskuterbart. Får jag inte 75000:- så får jag ta mig i kragen och lämna in bilen först men då blir det helt annat pris när den ska säljas.
Kontakta mig via PM, läs gärna historiken på min hemsida först då den förklarar det mesta...
MVH
Mattias