En fråga!

Ämnen som inte passar in i annat forum läggs här. Var dock uppmärksam på forumreglerna, som givetvis även gäller offtopic.
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: En fråga!

Inlägg av Hornlund »

En sportig hatchback naturligtvis, Toyota Tercel AL21 från 84. Vit, som sedan fick pandalack!
Gick makalöst billigt, behövde nästan aldrig tankas.

Fast högfärdan slog till, så en Corolla AE92 GTi (som saknade varvstopp?) från 90 ersatte den pärlan ganska kvickt.
Fick återfall en tid senare, och märkte att varvstoppet på dessa bilar bör slå i vid 7800rpm ... tråkigt :?

Båda bilarna har fått nya hem hos bilkyrkogården i dagsläget. Fast de var i mycket bättre skick när jag sålde dem, än när de köptes.
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Panneldarn
Inlägg: 104
Blev medlem: fre 18 dec 2009, 11:29:00
Bilmodell: Corolla wagon
Årsmodell: 1990
PostOrt: Oxelösund
Land (Country): Sverige

Re: En fråga!

Inlägg av Panneldarn »

Var på vippen att släpa hem farsans 83:a SAAB 900ems med rasade drivknutar vid 15bast
-den såldes (eller skänktes bort) t en mupp som skulle köra folkrace med ´en :( -vilken fräsch bil det var!
Första hjulen med körkort är -90 Corolla Wagon med slutkörd motor som jag har reparerat på i princip oavbrutet sen ja fick :na gratis av brorsan 2004 :P men jag älskar min bil! :D
Det finns planer att snygga till henne, om jag bara hade tid, plats och pengar :mrgreen:

Sen har jag nästan råkat ut för morsans sönderrostade 87:a AE82 (skrotad tack å lov) och har fått brorsans mögliga lik t Opel Astro 92:a på halsen :?
Skriv svar