Xenon i rav4?

Allt från inkoppling av extraljus, larm, släpvagnskontakter, insprutningssystem och annat elektriskt i bilen. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Tim
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 08 dec 2009, 21:34:23
Bilmodell: Rav4 D4D
Årsmodell: 2003

Xenon i rav4?

Inlägg av Tim »

Har tidigare alltid kört med 3st hella 3000 kopior med 100watt och varit nöjd med det ljuset.
Nu blir jag tvungen att gå ner till två ljus då frontbågen som jag beställt endast passar med två extraljus.

Har funderat på att konv mina befintliga hella kopior till xenon men tvekat lite då jag ser att dom drar in lite funkt i ljusen.
Hade därför tänkt köpa ett par nbb 225:or helst med 55xenon samt konv helljuset på rav4 till xenon med.

Någon som vet vad det sitter för lampor i rav4:ans lyktor? har en 03:a.
Sen att toyotan har omvänd elektronik kanske stör en konv?
Läste att det brukar vara lite problem när man ska koppla in extraljusen för styrningen går med jorden och inte med plus som på dom flesta andra bilar.

tacksam för alla svar!
Toyota Rav4 D4D -03
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Xenon i rav4?

Inlägg av Dale »

Tror det sitter vanliga H4 i Rav4 generation 2. Borde ju stå i instruktionsboken. Sen angående extraljusinkopplingen så dra bägge trådarna från relät och koppla in dom över helljuslampan. Se även http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... _extraljus
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Inlägg: 1874
Blev medlem: mån 02 mar 2009, 11:15:02
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Ort: Borgstena

Re: Xenon i rav4?

Inlägg av PierreW »

Skillnaden på att koppla extraljus på minusstyrt system är att du kopplar styrströmmen som man i vanliga fall tjuvar på originalkabeln till helljuset direkt på batteriet, istället jordar du RELÄET på kabeln till original helljus. ;)
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
javerhammar
Inlägg: 46
Blev medlem: fre 28 aug 2009, 08:04:30
Bilmodell: Avensis D4D
Årsmodell: 8
PostOrt: Rönninge
Land (Country): Sverige

Re: Xenon i rav4?

Inlägg av javerhammar »

Känns inte som att du kommer sakna din tredje Hella kopia med två NBB Xenon i fronten.
Testa med enbart extraljusen först, dumt att lägga ned tid på konverteringen (inte så mycket tid men ändå)
om du ändå skulle varit nöjd med bara extraljusen...
Tim
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 08 dec 2009, 21:34:23
Bilmodell: Rav4 D4D
Årsmodell: 2003

Re: Xenon i rav4?

Inlägg av Tim »

PierreW skrev:Skillnaden på att koppla extraljus på minusstyrt system är att du kopplar styrströmmen som man i vanliga fall tjuvar på originalkabeln till helljuset direkt på batteriet, istället jordar du RELÄET på kabeln till original helljus. ;)
så jag jordar reläet med den kabel som blir strömförande vid lampan när jag slår på helljuset?
Du har inte en liten lathund på alla 86, 30 osv hur allt ska kopplas? vid jordstyrt system =)

samt hur fungerar det när man kopplar in en h4: xenonkitt i rav4:an? passar xenonkitten på båda varianterna av styrning? alltså att samma h4 xenonkitt passar på en bil med plus styrt system som en med minus styrt?

tacksam för snabba svar!
Toyota Rav4 D4D -03
Skriv svar