CS har stålturbin (inkonel) vilket USA och JDM st185 inte har. Europa har stålturbin på vanliga st185 också... De keramiska turbinerna ska vara lite mindre sägs det men jag vet inte hurvida det stämmer.Michael W skrev:Men ST185CS har väl större avgashus, WTA IC, större LMM osv. Den borde man väl kunna hamna runt 300hk med?
Jag har läst om att CS har en 44mm kompressor istället för 42mm på vanliga st185 men vet inte om det stämmer.
ST165 - 40mm (single entry)
ST185 - 42mm (twin entry) st205 turbon passar.
ST185CS - 44mm (?) (twin entry)
Supra - 46mm (single entry, större volym på avgashus än st165)
ST205 - 48mm (twin entry, intressant nog har denna CT26c2 turbo 1mm mindre avgasturbin än den vanliga CT26an. Trots det är den bättre på alla sätt, ska också finnas med som keramisk men inte i europa) Hela turbon passar som uppgradering på ST185.
CT26 har alla lika stor turbin och avgashusen går att skifta med varandra. CT26c2 går inte att skifta pga den mindre turbinen.
CS WTA IC är ganska bra. Sägs "räcka till" åtminstone 400hk. Men man kan inte riktigt mäta en IC så...
Större LMM sägs det att den har också ja, har den även större spridare? Borde ju ha det, men har inte hört något om det. Du kommer inte få mer maxeffekt om spridarna ändå bottnar.
CS är ju bättre rustad än vanliga st185 helt klart. Den ventilerade huven lär ju sänka temperaturen i motorrummet radikalt samt öka flödet genom kylarna också vilket bara är av godo.