Dragkrok Montering på en Yaris 1,3 (Rekomenderad kostnad)?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
3kgt
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 08 maj 2010, 14:21:35
Bilmodell: Yaris, Corolla
Årsmodell: 9
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sweden

Re: Dragkrok Montering på en Yaris 1,3 (Rekomenderad kostnad)?

Inlägg av 3kgt »

01 A vtagbar dragkrok
PZ408-B9554-00
Ger en bogseringskapacitet
på upp till 1 050 kg.

Haha Lol, Nu när jag såg att den Minsta släpen på mackarna väger 750 kg så är det kanske Hellt onödigt med en släp! trodde dem gick på en 500 kg så har man 500 till!
Kanske dags och köpa en större bil :D :lol:

Edit: Dragvikt, kg för Yaris 1,33 900 (750) --- 750 för Multimode automaten som jag har! så det är kört med andra ord.
Toyota bilarna är
Yaris 2010 1.3
Corolla 98a 1,3 kombi.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Inlägg: 3709
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 22:54:27
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Ort: Älvdalen
Kontakt:

Re: Dragkrok Montering på en Yaris 1,3 (Rekomenderad kostnad)?

Inlägg av Dale »

Eh, dom minsta släpen på mackarna har en totalvikt 750 kilo. Du får säkert lasta 4-5 hundra kilo i dom små rackarna innan du kommer upp i totalvikten så släpen oftast väger runt 250 kilo olastade å de går u bra å dra med din bil trots du inte får dra så mycket. Det finns faktiskt husvagnar som är små och lätta med. ;-)
Ska man till IKEA å handla soffgrupper eller ByggMax å handla plank e ett släp bra även om ma inte får lasta mycket. På taket får man ju max lasta 100 kilo men vanligast är väll runt 75 kilo. Jag har haft drag på nästan alla mina bilar utom ett par år å då kändes det obra. Iofs kan man lägga dragkrokspengarna på hyra en skåpbil/flyttbil när man ska köra nått men jag känner iaf att en dragkrok är bra att ha.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Skriv svar