Men men jag skaffade ju mig min "fina" dyra ( 95 000kr ) gamla drömbil förra sensommaren och den har varit både hatad och älskad då jag redan i början
hade en del små störande problem med den och de kostade mig tillslut nja runt 10 000-15 000kr!!
Så min MR2:a hade jag ju mixade känslor för, men just nu så är det bara hatkänslor och jag vill inte se fanskapet längre....!
Bilen gick inte igenom den sista Maj och det visste jag men men valde att åka in ändå då det var sista besiktningsdagen på bilen ( Daniel Nyman skulle ta han om min bil den 9 Juni ) men nu fick jag ju ändå ett besiktningsresultat som kunde uppvisas för Daniel så att han visste vad som stod fel....Det visade sig vara 5 fel och 4
av dessa fel var på alla avgasväden och det 5:te var att parkeringsbromsen låg på på vänster eller höger bak....
Det var ungefär som jag visste då mitt grenrör läckte så inga konstigheter där tänkte jag!
Vill inte ens berätta för er vad grenrör med alla packningar ( 3st ) och pinbultar+muttrar kostade

Detta var bara början.......
Under tiden som Daniel hade min bil så upptäckte han att min länkarm var kraftigt böjd och han rekommenderade mig starkt att byta den...
Inte klart än då det även visade sig att min lambdasond var "genomröten"

Tyvärr så fortsatte/fortsätter det....
Jag fick tillbaks bilen igår och enligt Daniels mätare så var den besiktningsredo men han uppmanade till att jag skulle köra den riktigt varm och självklart så gjorde jag detta...
Kan sägas att det "senaste" som nu gjordes med min bil inkluderat lite oljor kostade mig 19 500kr!!!!!
så ALLA mina besparande pengar har nu tagit slut och jag har i bästa fall bara mat på bordet och INGET MER!

Att tilläggas är att jag nu är mitt uppe i min semester så det blir ju att inte göra ett smack tyvärr!
Jo som sagt så fortsätter det...
Tror ni att min sket bil gick igenom?
NEJ

Hade fortfarande 3 fel!
CO-halten 1,1 ( 0,5 )
CO2500 0,7 ( 0,3 )
HC 303!!!!!! ( 100 )
Fy fan säger jag!!!
Ringde upp Daniel direkt och han tror nu att min katalysator är helt slut

Min fråga nu är om det överhuvudtaget kan vara något annat?
Finns väl inget annat kvar?
Daniel har gjort ett komptest och det visade bra resultat ( om hans mätare visade rätt... ) så motorn tycks vara i "gott" skick.....
Har ju inga pengar kvar nu och ett monsterlån på hela bilen så vet ju fan inte hur detta skall gå...
Självklart så lät det som att Daniel kommer göra en "goodwill" grej nu för fanskapet måste ju igenom

Vad säger ni om mina värden?
Har ju gjort allt annat nu....
Fy fan vad jag är upprörd som ni kan förstå

Behövde även skriva av mig kände jag och ber även om ursäkt för en del svärande men det är hjärtat som talar i dessa heta stunder

Hälsningar ANTE!