Sida 1 av 1

CT26 turbo

Postat: ons 01 apr 2009, 21:24:00
av Gt-4
Vet nån om avgas huset från CT26 twin scroll passar på en CT26 av första sort utan twin scroll?

Re: CT26 turbo

Postat: ons 01 apr 2009, 23:16:57
av haank
Kan inte svara på fråga men vad ska du med en sån turbo till?

Re: CT26 turbo

Postat: ons 01 apr 2009, 23:45:45
av Cyrix
Gt-4 skrev:Vet nån om avgas huset från CT26 twin scroll passar på en CT26 av första sort utan twin scroll?

Ja, alla CT26 avgashus passar, det är samma diameter på turbinhjulet på alla.

Re: CT26 turbo

Postat: tor 02 apr 2009, 09:25:23
av Gt-4
Tack calle. :)

Re: CT26 turbo

Postat: mån 20 apr 2009, 20:51:53
av Luke85
Hur mkt klarar ger en ct26 turbo för bar tryck och hk??

Re: CT26 turbo

Postat: mån 20 apr 2009, 22:25:39
av Johannes Rydberg
1kg 300hk. iaf när den sitter på supra mk3.

Re: CT26 turbo

Postat: tis 21 apr 2009, 14:49:47
av Cyrix
Johannes Rydberg skrev:1kg 300hk. iaf när den sitter på supra mk3.
Suprans CT26a är lite större, den som kommer från Celica/MR2 räcker till ca 250hk.

Re: CT26 turbo

Postat: ons 22 apr 2009, 19:51:03
av melker
Luke85 skrev:Hur mkt klarar ger en ct26 turbo för bar tryck och hk??
min gick på 1.1

Re: CT26 turbo

Postat: tor 23 apr 2009, 10:05:40
av Larco
Man kan få ct26an att peaka på runt 1,7 bar i mellanregistret för att sedan dala om man inte öppnar wastegaten, men det är ju ganska ointressant och definitivt inte rekomenderat...

Det finns som sagt olika varianter av ct26, beroende på vilken du har klarar den att leverera olika mycket luft vid olika tryck. De brukar oftast trivas runt max 1 bar, vilket också är relativt safe. Jag har laddat 1,3 med supra ct26a i min celica, ju mer man laddade desto värre gick den definitivt. Laddade tom 1,5bar en gång av misstag. Men man får passa sig om man ska tänja på gränserna så hårt och hålla koll på ALLA parametrar! Man ska veta att ligger man på dessa laddtryck med ct26an lever motorn med största sannolikhet på lånad tid!